Gå til innhold

èn ting som irriterer veldig.. Der og da.. (ikke krangle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er når traktorer, lastebiler og andre kjøretøy som ikke kan kjøre over 40 km IKKE slipper folk forbi! Kjørte på en vei hvor det var 80 km og det lå to sånne forran, det ble lang kø. Ikke mange plassene og kjøre forbi. Men man kjører forbi bussholdeplass etter bussholdeplass.. Men stopper dem og slipper oss forbi? Neida!

Det skaper jo utrolig farlige situasjoner.. Skjønner dem ikke det? Å hva med når folk kjører forbi i en sving, tar dem ikke hintet?!

Puh.. Dagens..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i at de er irriterende, men uenig i at de skaper farlig situasjoner. Det er idiotene som velger forbikjøring i en sving som skaper de farlige situasjonene i mine øyne...............! Dessuten skjer det få ulykker relatert til forbikjøring av traktor( man kommer fort forbi de når de kjører i 40 km). Flere ulykker skapes av de som kjører forbi andre som kjører i 80-90 km i timen. De bruker lengre tid for å komme forbi, lengre strekning og uvettig høy fart.

Grunnen til at du blir irritert, er at du vil fortest mulig frem. Forståelig men det går an å tute på de traktorene eller blinke på de. Vis de at de må vise litt hensyn.

Skrevet

kunne ikke sagt meg mer enig...

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr,, hissig i trafikken jeg??? neeeeeeeeida...;-)

Skrevet

Ja, jeg vet at de i seg selv ikke skaper farlige situasjoner.. Men de folkene som ligger bak å som vil forbi.. Hehe det er bare såå irriterende og ligge bak en traktor i 30-40 i 80 sonen.. Så jeg vil si at dem er med på å lage en farlig sitasjon alikevel..

Å når det er svingete så er det ikke så lett å kjøre forbi en traktoer uansett.. Å da blir det farlig..

Skrevet

Det blir bare farlig fordi man hisser seg slik opp at man velger å kjøre forbi i en sving. Det er fremdeles den som begår feilen som er ansvarlig.................! Det her er etikkmessig ganske likt en annen debatt.

Skrevet

Med en Stockholmtur i minne... Er så enig med deg. De fleste synes det er ille å lage kø, men så finnes det noen "slengerær", gjerne med campingvogn, evnt med hatt som aldri bruker speil, og mener at alle bak kan bare kjøre forbi, for de viker søren ikke. Bønder er ikke så ille, synes jeg.

Skrevet

Huh? En annen debatt?

Jeg er en del enig med deg.. Men syns bare folk kan samarbeide på veien for og unngå farlige situasjoner..

For å sette det på spissen da.. Hvis du skal gå over et gangfelt og det er grønn mann. SÅ ser du plutselig at det kommer en bil i vill fart bortover veien, å det ser ikke ut som den kommer til å stoppe. Fortsetter du da bare å gå fordi du har rett? Eller stopper du opp fordi du ikke vil bli påkjørt? Han som kjører får skylden, men du kan ende opp i rullestol.. Man gjør vel ikke det bare for at rett skal være rett?

=)

Skrevet

Det blir vel ikke helt det samme.....................du kan ligge trygt bak den traktoren uten at noe ille vil skje deg. Faktisk tryggere enn å kjøre forbi. Sammenligningen din blir feil fordi du snur om på det. Hvis vi tenker oss et JEG i denne situasjonen. Det er JEG som sitter bak traktoren, og JEG som utsetter noen for fare ved å kjøre forbi.

I ditt tilfell er det JEG som går over gangfeltet............altså ikke den kjørende og aktive part.

Skrevet

I Norge opplever man iallfall at folk faktisk kjører til siden og slipper andre forbi. Det har jeg ALDRI opplevd i USA, unntatt noen traktorer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...