Anette med nr 3 i magen Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 hvordan fungere ring testen som man kan ta får å vite barnets kjønn , har liksom aldri skjønt noe av det
Skuddårsmamma=) Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Da jeg leste dette innlegget måtte jeg bare prøve. Og WÆÆÆÆÆÆÆ...så rart og nesten skremmende. Holdt ringen bote fra hånden til den hadde sluttet å røre på seg, førte den så forsiktig over hånden og den begynte å pendle frem og tilbake i rask hastighet. Jeg holdt hånden helt i ro, helt sant, og ringen fikk jo den farten! Nesten litt skremmende. Stemmer dette da, så skal det være en liten gutt der inne.... =)
Leirha Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Jeg er jo så sikker på å få gutt.. men jammen spant ikke ringen rundt og rundt i en vannvittig fart. Prøvde flere ganger, samme resultat. Kanskje det blir ei lita jente da?
de tre bukkenebruse Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 jeg tok ringtesten da jeg nettopp hadde fått hvit at jeg var gravid, da viste den at jeg skulle ha jente dee gangen:) og på ultralyd en del måneder senere fikk vi bekrefta at det var en liten pike inni der:D
Skuddårsmamma=) Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Jeg prøvde en gang til jeg, og da over magen, men det ga ikke samme utslaget. Den pendlet da også, men ikke i nærheten av den hastigheten som da jeg holdt den over hånden. Akkurat som "signalet" ble svakere... Hvordan testet dere?
Leirha Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Jeg gjorde det samme som du, over håndleddet, med kraftig svigning, så ober magen , med samme resultat, men savkere.
Skuddårsmamma=) Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Hmm...snedig! Kan sikkert forklares ut ifra "spekklaget" kanskje da! Hehe..!! samme resultat, bare litt svakere ja. Ble helt fasinert jeg nå... så artig! =)
Leirha Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Hvis dette er sant..Så lurer jeg på hva som skjer hvis en venter tvillinger av motsatt kjønn ??
Skuddårsmamma=) Skrevet 25. august 2007 #9 Skrevet 25. august 2007 Tolket det slik i forklaringen at da vil ringen stoppe opp eller sakke veldig, før den starter igjen. Og slik kunne man skille mellom 1 og 2 ved tvillinger. Mulig jeg har missforstått, men leste det slik. Hadde vært spennende å teste da. Ingen her som venter tvillinger?
Gjest Skrevet 25. august 2007 #10 Skrevet 25. august 2007 Prøvde nå, og ringen gikk i sirkel for meg... MEN: mannen min prøvde å holde ringen over håndleddet mitt, og da gikk den fram og tilbake.. Kan ikke han holde den? Må jeg holde den selv? Mannen min visste ikke hva det dreide seg om da han holdt ringen.
Skuddårsmamma=) Skrevet 25. august 2007 #11 Skrevet 25. august 2007 hmm..aner ikke jeg. Det var rart. Hadde trodd det ikke skulle spille noen rolle. Sambo kommer snart hjem, og da skal jeg teste om det blir slik til oss også.
Anette med nr 3 i magen Skrevet 25. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 25. august 2007 da har jeg prøvd dette her og det ser ut som det blir en gutt til så vi får se da på ul 9 oktober om dette stemmer
Gjest Skrevet 25. august 2007 #13 Skrevet 25. august 2007 Prøvde jeg også nå, og den viste at det blir ei jente. Det samme viser fødselskalenderen, så dette blir jo spennende. Har vært på UL, men de ville ikke si kjønn. Skal tilbake i desember, kanskje jeg får en annen lege som er litt mer medgjørlig - får prøve å ta med et eple som bestikkelse ;-)
linus84 Skrevet 25. august 2007 #14 Skrevet 25. august 2007 her ser det ut som en gutt i følge den testen.skal bli spennende å se når den kommer ut da,vil ikke vite det før...hehe...
Skuddårsmamma=) Skrevet 25. august 2007 #15 Skrevet 25. august 2007 Da har jeg testet dette sammen med sambo. Når han holdt ringen over håndleddet mitt, pendlet den frem og tilbake slik den gjorde når jeg holdt den. Prøvde også å holde den over sambos håndledd, pendlet da også! Snodige greier dette her.... ;-)
Mamma'n til lille David Skrevet 25. august 2007 #16 Skrevet 25. august 2007 hehe, vet ikke helt hva jeg skal tro jeg... over håndleddet sier ringen gutt, men over magen sier ringen jente... ikke kunne jordmora se hvilket kjønn det er på UL....er visst ikke meningen at vi skal få vite det!
Baby nr3 ombord Skrevet 26. august 2007 #17 Skrevet 26. august 2007 Med meg stemmer den:) Tok testen ei uke før UL og den viste gutt:) Både testen og UL! En må holde ringen selv tror jeg. Skal sambo teste må han gjøre det på seg selv.
mor.monsen Skrevet 26. august 2007 #18 Skrevet 26. august 2007 I følge pendlen min blir det en gutt....i følge det kinesiske fødselskartet blir det en gutt, mammas førstefødte var en gutt....så da gfjenstår det å se på UL om 5-6 uker da!
Gjest Skrevet 26. august 2007 #19 Skrevet 26. august 2007 tok ringtesten igår og den viste jente, iflg det kinesiske fødselskartet skal det bli jente. Har to gutter fra før, så det hadde jo vært kjekt hvis det blir jente. Får smøre meg med tålmodighet fram til ordinær ul, kanskje vi får vite det da enten det er gutt eller jente:-)
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 26. august 2007 #20 Skrevet 26. august 2007 Hvordan tar du ringtesten???
Skuddårsmamma=) Skrevet 26. august 2007 #21 Skrevet 26. august 2007 hmm...dette var rart. Det var en forklaring på dette øverst i denne linken i går, men nå er den borte. Uansett så kan jeg prøve å forklare deg det... Du tar en ring (helst i gull, gjerne giftering/frlovelsesring) som du fester i et hårstrå. Så legger du hånden din på et bord med innsiden opp. Før så ringen forsktig over håndleddet. Dersom ringen begynner å pendle frem og tilbake betyr det at du venter gutt. Dersom ringen lager sirkulære bevegelser tyder det på at du venter jente. Skal også kunne holde den over magen og få samme resultat, men min erfaring er det resultatet ble svakere og ikke like tydelig (selv om det ikke var noe tvil). Lykke til! Fortell resultat da! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå