murmelmamma Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Jeg må ha noen synspunker fra dere... Jeg har verdens skjønneste svigermor som er bare SÅ greit og så flink med ungene og som er verdens goeste dame...når vi ser henne... MEN...jeg synest hun tar alt for lite initiativ til å være sammen med oss og ungene... Hun bor 20 minutter fra oss i bil...hun har ikke bil men vi har to og har sagt mange ganger at vi kjører gjerne på besøk til henne eller henter henne hit til oss.. hun er 62 år og en sprek dame..i full jobb hele uken ..med en del venner og har en aktivt liv, men ikke overaktivt... Hun har hele helger der det ikke skjer noe...som alle andre har... Men tingen er det at hun ringer aldri og spør om hun kan komme på besøk eller om vi vil komme til henne...hun har aldri spurt om å få passe barna våre eller få tilbringe tid sammen med dem....hun har passet dem 1 fredag til lørdag..og det var fra kl 6 om kvelden til 10 neste formiddag...Og etter at min mann hadde spurt henne.... Vi ser henne kanskje et par timer i måneden...dvs en gang i måneden..og da er det kaffi eller middagsbesøk..enten her eller der...ALLTID er det vi som tar initiativ..... jeg synest dette er litt merkelig for jeg er ikke vant med det... Men etter vi har vært sammen så ringer hun alltid å sier at det var kjekt å ha oss hos seg eller at hun har kost seg masse sammen med ungene eller..... Så jeg skjønner det ikke helt.... Ungene får liksom ikke noe ordentlig forhold til henne heller..for de ser henne jo nesten ikke..og halvparten av den tiden vi ser henne spiser vi gjerne middag eller drikker kaffi.... Min mor ser vi ikke så veldig ofte for hun bor langt langt unna..men da blir det gjerne en uke i strekk..ungene er mye tryggere på henne og kjenner henne bedre enn svigermor... Forventer jeg for mye av svigermor og blir dermed skuffa på feil grunnlag?? eller synest dere også at det er litt rart?? takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 skjønner godt at du syntes det er rart... noe merkelig med en dame som ikke selv tar kontakt med sønn, barnebarn og svigerdatter... eller så er det bare sånn at hun er redd for å legge seg opp i deres saker og legge beslag på tiden deres, og at hun derfor trekker seg unna og venter til dere har tid til henne? ikke vet jeg.. jeg ville tatt en prat med henne om det jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå