KaMa Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Noe jeg bør vite? Det kan virke som vi opplever vår første barnesykdom her i huset... Hvor lenge kan vi forvente å måtte holde oss innendørs med sjukling?
Ulme Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Du må holde barnet hjemme til det ikke kommer flere "kopper". Trenger ikke å være inne hvis han/hun ikke har feber.
KaMa Skrevet 25. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2007 Han hadde feber Onsdag og Torsdag, men prikkene dukket ikke opp før nå, i dag.. Hvor lenge varer disse koppene? Takk for svar, forresten. :-)
prekæs Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 De varer en ukes tid. Er han veldig prikkete, kan det være greit å ha noe klødempende i hus (hvitvask) Kanskje lurt å klippe neglene hans, slik at han ikke klorer seg opp for mye. Min hadde vannkopper for ca et år siden. Kjekt å bli ferdig med det. Var nesten voksen selv, og så ut som en kjøttkake:/
Gjest Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Masse symp! Fint å få det tidlig, da. Er han feberfri er det bare å gå ut, men ta det litt rolig med herjing, siden det er enkelte som lett får feberen tilbake. Kjør på med hvitvask om det klør, i verste fall (men sjekk det med lege siden han er så liten) gir man vanlige allergitabletter i de tilfellene som har abnorm kløe.
Lilly 79 Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Det må være skorper på alle koppene før han ikke er "smittefarlig"
Mäuschen. Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Mange klemmer til lillemann. Haaper han ikke blir saa hardt rammet. Naa blir dere ferdig med det
KaMa Skrevet 25. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. august 2007 Oki. Takker, folkens. Har alt blitt tipset om hvitvask, og det vil bli kjøpt snarest. Det virker ikke som han klør i det hele tatt, men han er altså full av små røde prikker. Sutrete og sint, dasker til meg rett som det er, men det er kansje normalt? Han har vært hjemme siden onsdag. Er det en uke fra febertid eller en uke fra prikkene dukker opp. Jada, jeg finner det nok ut fort, men jeg har just startet mitt eget liv og er dønn motivert til å fortsette med det, så dette var virkelig en strek i regningen...
Ulme Skrevet 25. august 2007 #9 Skrevet 25. august 2007 Blir nok mange streker i regninga framover, bare bli vant til det, dessverre! Det pleier å ta en uke fra prikkene dukker opp. God bedring til gutten
KaMa Skrevet 25. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. august 2007 Takk, takk. Jo, er forberedt på streker, men de kunne kommet når jeg ikke var så ny i mitt nye liv. Jeg kunne liksom fått blitt litt vant med det ny situasjon først... Vel, Maüschen. Jeg vet hvem du er. (Er det noen flere som er så glad i tøddler som deg?) :-DD Det høres definitivt ikke ut som han er særlig plaget.. Etter å ha sovd en time nå, så ligger han inne i køyen og jubler, ler, prater og viser seg fra sitt mest sjarmerende. Virker altså ikke som han lider noe nevneverdig...
Mäuschen. Skrevet 25. august 2007 #11 Skrevet 25. august 2007 Det er ikke hemmelig. Da hadde jeg maatte gjort en innsats for aa skjule det bedre
supergyda Skrevet 25. august 2007 #12 Skrevet 25. august 2007 I verste fall hvis kløingen blir så ille at det går utover nattesøvnen, kan legen skrive ut noe kløstillende medisin, som også virker beroligende/søvndyssende.
KaMa Skrevet 25. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 25. august 2007 Fint å vite, men som nevnt, han virker som den minst bekymringsfulle og plagede familiemedlemmet så langt. Både meg og faren driver å klør, til tross for at vi begge har hatt vannkoppene. ...det er noe med å bli oppmerksom på ting som klør, som gjør at man uansett klør.. Sier noen "lus" så begynner man jo automatisk å klø, uansett om man har lus eller ei... Kan vi få kløstillende medisiner? Imaginær medisin mot imaginær plage, kansje?
ragna Skrevet 25. august 2007 #14 Skrevet 25. august 2007 vet om en bra erstatning for hvitvasken, men husker jeg navnet? neida. men det var en sprayflaske i a-derma serien. utrolig effektiv. lindret kløen bra og gjorde helingsprosessen kortere. hmm, navnet ja.. god bedring til gutten din
KaMa Skrevet 25. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 25. august 2007 Takketakk! :-) Sleng gjerne frem navnet om det dukker opp. :-)
ragna Skrevet 25. august 2007 #16 Skrevet 25. august 2007 årh, irriterer meg grønn, for jeg vet så inderlig godt hva den heter, men nå henger navnet som klistret på tungen. men jeg ble tipset om den på apoteket, så jeg er temmelig sikker på at de vet hva jeg mener på ditt lokale apotek også
lilja70 Skrevet 25. august 2007 #17 Skrevet 25. august 2007 Uffa, god bedring til lille knotten. -Vannkopper er fr'esten ikke små prikker, de begynner som små prikker, men er ganske snart blemmer, ca. 3-4 millimeter i diameter, vil jeg tro. Hvitvask selges ikke lenger, sist jeg sjekka, og den virka dessuten kun om man trodde på den... -Om du skjønner. Omtrent som sukkerpiller mot røykesug. -Det som derimot funker bra, er Xylokain, som egentlig er brannsalve. Den er lokalbedøvende, og virker ca 3-4 timer. -Mot det meste som klør og svir. Utrolig fin salve. Flytende er bare tull. Jeg kjøpte to flasker, det så så praktisk ut. -Dem tok jeg og kasta i siste ryddesjau, de virker jo ikke! Har ikke hørt om endra livssituasjon, er det bare jeg som ikke har fulgt med, eller??? Hva skjer?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #18 Skrevet 25. august 2007 For noe tull, hvitvask funket som en kule. Ikke noe placebo der! Så det dessuten på apoteket for en måned siden. Da min hadde vannkopper (forøvrig samtidig med at jeg var høygravid) prøvde vi først med eurax, ungen hylte og klødde like mye. Fikk hvitvask i hus, og med den kom en ny unge.
lilja70 Skrevet 26. august 2007 #19 Skrevet 26. august 2007 Mulig hvitvask funket som ei kule, men jeg fatter ikke hvorfor du skulle bruke kuler på den stakkars ungen. Som et barn som har vokst opp med kontakteksem, allergi mot insektstikk, vannkopper(!) m.m. og vært hvitmalt fra topp til tå, kan jeg fortelle at hvitvask ikke funker. Jeg kjenner fremdeles smaken i munnen når jeg tenker på det. Jeg klødde meg i søvne, og fra tid til annen fikk jeg en finger i munnen, for eksempel når jeg spiste. Med så mye hvitvask under neglene, kan det virkelig ikke ha funket mot kløe. -Og det bør vel strengt tatt et kløestillende middel gjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå