Gå til innhold

Fantastiske Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi meg noen gode grunner til å bo i Norge om vinteren 'a?

Det blåser litt kaldt i krokene i dag, og min vane tro tenker jeg med grøsninger på at det snart er midtvinters og setter i gang med å se på mulighetene for å emigrere. Og det passer altså særdeles dårlig om vi skulle emigrere akkurat nå, så det skal vi helst ikke. Dermed hadde det vært greit om noen overbeviste meg om kongerikets fortrinn før jeg impulskjøper billetter til noe som helst sted.

Kanskje forumets FrP-ere kan vise seg behjelpelige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slipper all pakkinga med tanke på "flytting" ;)) Eneste grunnen jeg kan komme med...hehe

Skrevet

Kaldt i krokene????? Har akkurat ligget hele dagen og duppa i sjøen i Drøbak, kledelig solsvidd på nesa og med hvilepuls på rundt 24... lykkelige unger i sand og bølger... skjønner ikke spørsmålet ditt engang...

Skrevet

11 grader her da, vind og regn...kosle ..not!! Svigerinna bor i Drøbak, der satt de på altanen med øl og grillmat i gårkveld. Kuinna kaillkværdd'a!

Skrevet

Ja, vel, altså - det blåser litt. Ikke ille, men nok til at jeg kommer på at det finnes en vinter. Ikke at det hele er spesielt logisk, jeg ser mest på canadiske immigrasjonsregler; og de har jo så definitivt også en vinter - men så har de også New York, Boston og Chicago rett rundt hjørnet og da kunne det være til å leve med. Oslo, derimot - hmf.

Skrevet

Og jeg har akkurat kommet hjem fra en helvetes blåbærtur. Bøtta fyllt opp med 5 liter regnvann og 50 stk blåbær.. Drittsure unger som krangler om dusjen. Ett tonn med gjennombløte og gjørmete klær. Jeg finner ingen grunner til å bo i Norge akkurat nå....argggghhhhhhhhhh... tsjooooooooo!!!

Skrevet

Det svaret der yppert, vil jeg bare kalle for "selvskryt" ;-))

Skrevet

Selvskryt??????????? Min BMW M5, med 500hk, og alt av stærsh og faenskap ser ut som en gjørmeklump!! både ut og på innsiden...

Er bare drittsur akkuratt nå, så kommer tilbake senere i kveld:-)

Skrevet

Tja, enkelte gode trygdeordninger om du skulle bli sjuk?

For noen har familie og nettverk noe å si...?

Selv har jeg ønsket gode grunner for å bli her hele sommeren gjennom. Eneste virkelig gode grunnen så langt, er en samboer som ikke helt har lyst å flytte til de samme stedene som meg...

Skrevet

Liker egentlig vinteren, med mørke kvelder. Her, sør for Oslo er vi velsignet med milde og snøfattige vintere. Ofte rundt null. Det hender jo at det kommer kuldegrader og snø, men aldri eller sjelden over lang tid.Har ingenting til overs for 40 graders varme og fuktig luft. Og en ting til... Velger du å reise til blåeste FRP land på vinteren, (dvs enkelte steder på den spanske middelhavskysten) kan jeg se haugevis av fordeler for å tilbringe vinteren i indre Troms istedet. Tenk om noen så deg der nede;)

Skrevet

Jeg ønsker også å emigrere hvet år, men siden det ikke er en mulighet akkurat nå, har jeg laget meg et lite vinterbilde inni hodet mitt som hjelper mot depresjon.

Kaldt ute, sofa, fyr på peisen, stearinlys, god film, samboer, smågodt, varmt pledd.....................mmmmmmmm.

Det er nemlig ikke det samme å se film på sommeren som på vinteren. I tillegg kan man ha god samvittighet for at man velger å være inne.

Skrevet

Da anbefaler jeg Bæærgen. Aldri kaldere enn minus to og kuldergrader forekommer maks ca to ganger hver vinter. Til gjengjeld må du tåle sidelengs regn. Også er det en del storkjeftede folk her, men regner jeg med at du tåler :-)

Skrevet

Du kan gå på ski på skarpt blåswixføre og komme opp i svimlende fart i nedoverbakkene! Du kan gå til jobb i mørket, og ikke høre en lyd fordi nysnøen demper alt støy og gjemmer det stygge grå. Du kan høre snøen knirke under varme sko og kjenne kald luft rive friskt i nesa. Du kan være inne med god samvittighet, og kose deg med vin og bøker, fordi det snor ute. Du kan ake på akebrett med ungene og fryde deg over deres glede. Du kan stable fire stykker på en spark og kjøre så fort du kan. Om det er kaldt kan du bare kle på deg, er det varmt stopper det alt for fort når man kler av seg.

Jeg gleder meg sånn til å gå på ski!

Skrevet

Ikke stemmer jeg frp, veldig langt i fra, og ikke klarer jeg å slå dopplers lyriske framstilling av norsk vinter, det var så jeg hørte potetmelsnøen under støvlettene!

-Likevel dukker jeg opp på tråden din, så hva skal jeg skrive? Jeg som hater høsten og vinteren???

Jeg er veldig glad i stearinlys, da... Og fyr på peisen. Og mørke kvelder med gode bøker. Og jul når høsten har vært lang og julefri. Og god mat. Sydfrukter. Gløgg. Lukten av unger som har vært kalde på kinna. Gleden ved at sola snur, og man kan SE at det er lysere i dag enn det var i går... Slippe å klippe plen. Null veps. Null bikinisesong. Billetter til raske menn. Bursdag. Planlegge gaver til de jeg er glad i. Kjøre guttungen til trekket, og se at playstaytion-tommelen brukes til å svinge som om var han født med ski på beina og staver henslengt litt sånn nonchalant som bare de med skikkelig kroppsbeherskelse gjør det. Småfull gubbe som hopper på søledammer med tynn is-skorpe, barndommens gleder var ekstra glade når det var vinter.

Skrevet

Akkurat!!! Det er møkkjedelig i Norge om vinteren! Ikke noe rart at de fleste selvmord som skjer i Norge, skjer nemlig på vinteren, og spesielt rnd Juletider...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...