Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 JEG GÅR I VIKARIAT NÅ, SÅ HAR INGEN JOBB Å GÅ TILBAKE TIL ETTER PERMISJON. FLERE? HVORDAN GJØR DERE DET MED PERMISJON, FERIE M.M DA? ER USIKKER PÅ OM JEG SKAL VELGE 100 ELLER 80 % LØNN.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Jeg har fast jobb men min jobb er så godt som umulig og kombinere med familieliv. Derfor kommer jeg nok ta 100% og så se deretter hva jeg gjør. Kommer nok til og begynne i ny jobb kan jeg tenke meg etter permisjonen da.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 tar du ferie i slutten av permisjonen da? når ska faren ta permisjon da? kan ikke noe om dette jeg. utsetter å søke hver dag, for det er så mye å sette seg inn i.
bettyliss Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Jepp samme her- Går i et vikariat jeg også..Føles litt usikkert til tider, men hva kan man gjøre da? Tror det er bare å satse på å søke på mest mulig jobber det året en går hjemme..En får jo alltids dagpenger hos Nav da Tor det er best å ikke bekymre seg for mye, for da kan en få problem
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Faren tar ikke permisjon da han ikke har krav på det....... men jeg tar nok noe ferie. Så får jeg se hva jeg gjør i etterkant. Skal til samtaler med arbeidsgiver i og for seg om det er mulig å tilpasse en stilling til familielivet. Ellers så når permisjon er over så kommer vi nok å tilpasse arbeid/tider så at en av oss er hjemme. Kan bli tøfft men iallefall til den lille er stor nok til å være hos dagmamma/barnehage.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Hvis man ikke er så heldig å få seg jobb etter permisjonen: Får man da mindre i dagpenger om man har tatt lang perm med 80% lønn?
Gjest Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Ja, om du velger 80 % permisjon, så vil du får tilsvarende i dagpenger etterpå. De regner jo utifra de siste 3 mndr. På trygdekontoret anbefaler man derfor at man velger 100 % permisjon, man tjener jo mest på det om man må over på dagpenger etterpå. Jeg har også et vikariat så går ut i løpet av permisjonen min, men jeg velger 80 % uansett. Ønsker å gå lengst mulig hjemme med den lille
Krokodillemor Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 Jeg har også virkariat. Sjefen ba meg ta kontakt når det nærmer seg at jeg skal ut i jobb igjen sånn at jeg kan få et nytt vikariat hvis de har et ledig. Hvis ikke må jeg ut på jobbmarkedet igjen. Den tid den sorg...
Tigerlily -har jente&gutt Skrevet 26. august 2007 #9 Skrevet 26. august 2007 Vi flyttet da jeg gikk ut i permisjon forrige gang, så da sa jeg opp min jobb. Hadder derfor ingen jobb å komme tilbake til etter permisjonen, og begynte å søke noen måneder før permisjon gikk ut. Jeg har utdannet meg innenfor et felt der det er lett å få jobb, så jeg var aldri nervøs for at jeg skulle stå uten jobb etter endt permisjon. Nå er jeg gravid igjen, og vi er nok på flyttefot igjen når babyen kommer. Jeg står altså uten jobb etter denne permisjonen også, men en jobb får man alltids:-)
Gjest Skrevet 26. august 2007 #10 Skrevet 26. august 2007 Jeg er heller ikke noe engstelig for å ikke ha jobb etter permisjonen. Det er fordelen med et så godt arbeidsmarked som vi har i Norge i dag )
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 26. august 2007 #11 Skrevet 26. august 2007 Jeg kommer også mest sannsynlig å stå uten jobb etter perm. Jobber på et ølutsalg, og til neste år blir det sannsynligvis øl i butikk også her i Mosjøen, så men bekymrer meg ikke, så lenge man har rett innstilling er det ikke vanskelig å få seg jobb Jeg kommer til å ta 80% lønn for å få være mest mulig hjemme med gullet mitt
mrss83 Skrevet 26. august 2007 #12 Skrevet 26. august 2007 Jeg flytter fra der jeg bor og jobben min så fort jeg går ut i perm. Så jobb må jeg nok lete etter når permisjonen er over. jeg skal ha 80% lønn for å få vært lengst mulig hjemme!
kokosyklus Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 Går i vikariat nå så har ingen jobb når jeg skal tilbake. Elsker den jobben jeg har nå, så det blir veldig spennende om jeg får noe vikariat der neste år:) Krysser fingrene for det. Ellers tar jeg ekstravakter, de blir ikke kvitt meg:)
twoboys & a girl Skrevet 26. august 2007 #14 Skrevet 26. august 2007 Har fast jobb, men elste begynner på skolen før permisjonen er ferdig. Å jobben min tilrettelegger ikke. Så får se hva jeg gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå