Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:) jeg begynte på skolen igjen nå på onsdagen, og fikk vite at vi skal på en tre dagers lang tur til lyngen. det er 5 km gåing opp og ned i fra hytta, og vi skal opp på steindalsbreen.

jeg har vært sykemeldt pga bekkenløsning i en månde nå og er i 30 svangerskapsuke. jeg føler meg i fin form nå som jeg tar det rolig, eneste at jeg er litt plaga med kneppsenner om natta;P men har det som regel helt fint i rygg og bekken, men så veit jeg jo at man skal være forsiktig uansett om man føler seg fin ved bekkenløsning.

ville det vært helt galt av meg å delta på denne turen? det blir satt opp alternativ undervisning på skolen for de som absolutt ikke kan dra, men læreren la ikek skjul på at de som ikke blir med går glipp av en god del undervisning og kan bli litt hengende etter i både kroppsøvning, geografi, visuelle kunstfag (vi skal besøke fablab og lage våre egne smykker) og matte.

ettersom jeg bare har et par måneder på skolen med lærere som undersviser meg, og senere skal ta fagene hjemmefra, ville det kanskje ikke vært så ideelt om jeg går glipp av all undervisninga på denne turen. hva ville dere gjort i min situasjon?? er såå usikker nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg hadde samme problemet selv. Klassens skulle på tur da jeg var rundt 32 uker, det var med overnatting også. Jeg har hatt bl mesteparten av svangerskapet, og legen min mente at jeg derfor IKKE skulle bli med. Hun mente også at jeg skulle gå ut i permisjon helt fra skolestart av og skrev en legeattest på dette. Siden du har alternativ til turen ville jeg vurdert å heller bli igjen mens andre går på tur. Det er ingen andre enn deg selv vet hva som er best for deg. ;-)

Skrevet

Vanskelig å si hva du skal gjøre. Hvordan er forholdene for soving/hvile der oppe da? Blir nok en del gåing mens dere er der også kan jeg tenke meg, samtidig som det er sosialt og utrolig gøy på slike turer. Kjenner ikke terrenget du nevner, så kan ikke si så mye ut fra dette.

Blir du igjen på skolen, får du utnytte tiden godt og lese/jobbe mye med oppgaver.

Hør med legen/JM også du, hva de mener.

Skrevet

Jeg ville helt klart blitt hjemme! Har bl selv, og jeg hadde aldri klart en så lang tur. Selv om du er fin nå, kan du risikere å bli mye verre etterpå....

Skrevet

Jeg ville også hørt litt med læreren om det f.eks gikk an å kjøre til hytta, rett og slett spørre om det var plass til deg, MED BL... Men selvfølgelig hørt med legen/Jm og ikke minst KJENN ETTER SELV!! Hva tror du er best for deg på sikt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...