Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Jeg har en datter på snart året som jeg er litt bekymret for. Vi hadde bursdag sammen med barselgruppa i uka og da fikk hun smaket en liten bit vaniljeis med sjokoladetrekk. Første gang hun har smakt is. Minuttet etterpå så spøy hu opp isen sammen med grøten hun hadde i magen. Tidligere i sommer fikk hun også smake på blåbær. Svalgte kanskje 3 stk og de kom rasende opp igjen etter et minutt. Hva kan dette bero på? Noen slags allergi eller følsom mage? Det kan vel ikke være melkeallergi siden hun fått mme siden hun var 2 mnd? Ingen eksem eller utslett har hun heller. Setter stor pris på svar hvis dere har lignende erfaringer! )
BizziBee Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Dette blir jo litt synsing fra min side, men deler mine egne erfaringer. Vi opplevde det samme med eple. Hun hadde fått flere typer purèer og gröt med eple i, men förste gang hun fikk et vanlig eple, kastet hun opp med en gang. Utover kvelden fortsatte hun og kaste opp, og vi ble ganske bekymret for henne. Snakket med lege, og han sa at det er vanskelig å si hva man har utviklet en allergi for för de når 2 års alder, og rådet oss til å forsöke igjen om en stund. Kortversjonen er at hun nå spiser eple uten problemer, men det virket som magen måtte venne seg til det. Når det er sagt, så kan de både sjekke melke- eller glutenallergi, så om du er bekymret hadde jeg tatt en kontroll. Lykke til!
It's all about me Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Da må jeg dele min erfaring også (men har gjort det her inne ganske mye nå, så det er mulig du kjenner historien fordet) Lillegutt har cøliaki (glutenallergi) De første tegnene på dette kom med oppkast når han fikk melkeprodukter eller mat i biter. Melkeprodukter utløste oppkastet pga at tarmtottene som blir ødelagt av glutenen hos en cøliakiker inneholder også det som bryter ned melkeproteinene. Dvs, når de er borte klarer ikke kroppen hanske med melken og kvitter seg med det gjennom diare eller oppkast. Mat i biter utløst ikke alltid oppkast, men noen ganger. Han hadde ingen andre syptomer bortsett fra det i starte. Og dette startet da han var 12.5 måneder Jeg tror ikke det er det som feiler din lille, men det kan være greit å ha i bakhodet. Hvordan er formen ellers? Sover mye? Rund mage?
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 25. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2007 Takk for svar! Hun virker ellers helt normal, har alltid hatt god matlyst og spiser det meste. Hun sover ca 10-11 timer per natt og 2-3 timer på dagen. Stort sett en blid jente. Men vi får vel bare vente og se det ann litt. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå