Gå til innhold

Hva er din/deres største finansielle tabbe???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger oppmuntring da det ser ut til at ingen vil overta en bil vi kjøpte for tre mnd siden og ikke trenger allikevel. Vi trenger rett og slett ikke to biler og nå sitter vi med en vi ikke får solgt, selv om det ikke feiler den noe som helst. Denne tabben kom på en 45 000 kr...

Noen flere? Jeg tar i mot tabber av alle størrelser og flauhetsgrader!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi solgte det andre huset vårt for tidlig:( Det var en større tabbe enn 45 000 kr:( Blir deppa når jeg tenker på de valgene vi tok da, for å si det mildt!!! Aner ikke hvor mye vi tapte på det, men tapte, det gjorde vi helt sikkert. Vrææææææææææææææl...

Skrevet

Vel, største finansielle taen vi har gjort var å ikke kjøpe hus her for 3 år sida da prisene var endel lavere enn de er nå..men i grunn fornøyd her vi har havnet nå...men kunne selvsagt ha spart oss et par hundre tusen..eller had råd til å kjøpe noe litt mer sentralt hvis vi hadde kasta oss rundt da i stedenfor....men da viste vi ikke det vi nå vet.. Hvor mange hundretusner vi har "tapt" på det valget orker jeg ikke tenke på.. LItt har vi berga inn ved å renovere det huset vi her der vi bodde før...vi har det ennå og skal leie ut.

Skrevet

Definitivt at jeg solgte leiligheten min litt for tidlig da jeg flytta sammen med min kjære. Kunne fått flere hundretusen mer om jeg hadde venta bare et år, eller mindre :-( Den ble solgt igjen to år etterpå og han som da solgte fikk 700 000,- mer for den da. Vel hadde han pusset den litt opp men ikke på langt nær for den summen!

Skrevet

Kjøpte 1989 - rett før forrige boligkrakk. Tapte 200 000,-

Veldig irriterende da.......

Skrevet

Uff...gjorde en drøy en da jeg var 18. Flytta sammen med kjæresten min, som brukte pengene våre på masse tull og løy om det. Bestilte varer og abonnementer i mitt navn uten at jeg visste noe, og gjemte regningene når de kom. Da jeg flytta fra idioten, fikk jeg sjokk; det kom opp til 8 inkassobrev i måneden!

Brukte sykt lang tid på å nedbetale den gjelda. Så min største tabbe; å stole blindt på en dust jeg akkurat hadde truffet.

Skrevet

Å stole på tilstandsrapporten til takstmann ved boligkjøp!!!

Var store feil på boligen, men vi kom ingen vei, og solgte huset med tap.

Det tapet betaler vi ennå på, fryktelig surt!

Også angrer jeg og gubben på at vi ikke kjøpte hus det året vi flyttet sørover, i stedet for å leie. Da kunne vi tjent oss en god slump penger, når vi etter 7 år flytter nordover igjen.

Men men....den gangen visste vi jo ikke om forholdet ville holde, at boligprisene ville stige så sinnsykt, at renta ville falle osv osv.

Skrevet

Solgte huset vi bodde i for tideligt og fikk 100 000 tusen i rest skatt :( veldig surt, måtte ta opp lån for å betale.

Skrevet

Skulle kjøpe en leilighet på 3etasje i en tomansbolig i bergen for 1,1 mil. Banken var litt vansklig da vi var unge og ville kikke litt mer på økonomien vår. Så vi måtte la leiligheten gå pga banken. Var ikke tøffe nok til å bare presse banken. Fikk lån på 1,1 til en annen leilighet men den var mye mindre.

Nå etter 3 år så vi den leiligheten vi skulle få for 1,1 til salgs for prisantydning 2,9 mil.

DET VAR SURT DET!!!!

Skrevet

kaa82

Den kan jeg skjønne at svir.

Hvor i Bergen ligger denne leiligheten egentlig?

Skrevet

På Landås.

Var et virkelig kupp om vi kunne få den for 1,1 mil. Var et annet par som hadde lagt inn bud, men som ikke kunne betale. Så da hadde vi sjans å få den bilig siden selger ville selge fort.

SURT ja, men prøver å glemme den "lille" saken der;) hehe

Gråt ikke over spilt melk er det vel noe som heter;)

Skrevet

Tsja, det er jo bare penger (som vi fortsatt skylder banken selv om vi ikke vil bruke mer penger på bilen ved å kjøre med den...).

Skrevet

Stole blindt på kjæreste og låne penger..og attpå til låne han mer!! Haha, hvor dum går det an å være?? Kjærlighet gjør blind!!

Men det var snakk om "bare" ca 8000 kr totalt... Skal jeg låne noen penger skal jeg ha skikkelig Kvitteringer/underskrifter!!

Skrevet

Så to damer her har truffet menn som stjal penger fra dem! o_O Hva er det disse mannfolka tenker med?! Bare reke fra kvinnfolk til kvinnfolk og ødelegge kredittverdighet/likvidering...

Sprøtt!!

Skrevet

Få unger. Om man snakker rene penger og ikke annet.

Skrevet

Hehe. Kan ikke si at vi ble rikere av å få han her, nei.

;-)

Skrevet

Jeg kjøpte en leilighet for noen år siden 200 000 over takst. Angre!! Den er solgt nå, men jeg kunne jo ha tjent mer på den om jeg ikke hadde betalt så mye. Grrrrrrrr...:(

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

Ah huff det må jo være min eks som tvang meg til å ta ut så og si all arven min.. + at vi flyttet sammen og han nektet å betale.. så han brukte opp mye av arvne min

han skylder meg over 450 000 i adg.. får de nok aldri

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

dessverre seriøst:((

Skrevet

For en drittsekk! Håper han der har det vondt med seg selv, men tviler på det. Slike mennesker enser det jo ikke når de ødelegger for alle rundt seg. Det eneste viktige er jo dem og det de behøver/vil ha. :-(

Stakkars deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...