Julie- Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Jeg er nå 6 overtidsdagen, og var på kontroll hos jordmora i går.. Alt ser fint ut, og litjpia trives inni her. Trives tydligvis litt for godt, for ut vil hun ikke.. =/ Jordmora ringte st.olavs for å få time til overtidskontroll, og siden jeg har min 14 overtidsdag på en søndag, så fikk jeg time mandag etter, altså på overtidsdag 15.. Fikk beskjed om at det da ville bli tatt ultralyd, legesjekk osv, og kanskje satt modningsakupunktur.. Så var det ny time to dager etter, og om noe ikke hadde skjedd så skulle de vente og se om fødselen starta av seg selv, og om noe ikke hadde skjedd til 7 september så ville de sette igang fødselen da, ikke før.. Det er NITTEN dager på overtid?! Kan umulig være bra?? Håper jo såklart at fødselen starter av seg selv, og det er jo sannsynlig at den gjør det og før den tid- men enn hvis, jeg orker ikke å gå så lenge, og ikke tør jeg heller, hører så mange skrekkhistorier om lang overtid.. Noen synspunkter?
strekkmerketrollet Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 ...må ærlig si at jeg synes det var litt lenge ja... Men du får bare rnge føden om du blir usikker på noe disse dagene Åsså ville jeg prøvd de fleste kjerringrådene som finnes =)
Tpop Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Hvis jeg blir gående på overtid så kommer jeg til å nekte å dra i fra føden før de setter meg i gang hvis det er 15 dager på overtid. Vet om ei som de hadde tenkt til å sende hjem da hun var 16 dager på overtid, men hu nekta og da satte de henne igang samme dag. Men det skal jo ikke være noe problem da å gå langt over termin, ikke alltid terminene er riktig heller vettu:) Sist hadde jeg null kontroll på hvor langt jeg var på vei slik at det var ul som bestemte, jeg gikk 5 dager over da, og hadde nok godtatt den gangen å gå lenge over hvis jeg hadde måtte det. Men denne gangen visste jeg når jeg hadde eggløsing og hadde regnet ut termin,og det stemte med ul så jeg kommer ikke til og godta og gå over så mange dager som du nevner. Jeg er drittlei denne tilstanden nå og det kommer ikke til å bli bedre de 17 dagene jeg har igjen frem til termin og fy for noen dager det kommer til å bli hvis jeg går over! Jeg skal tenke hardt på deg så kanskje du komer igang:)
Gjest Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Jeg fikk også en sånn beskjed først, men så fikk jeg legen min til å ringe å "mase" på dem (jeg fødte på Ullevål). da fikk jeg flytta timen, så jeg slapp å vente så lenge.. Du skal helst ikke gå mer en 14 dager ove tida mener jeg å ha hørt.. jeg gikk 16 dager over tida (hvis vi skal regna fra hun var ute), men 13 dager fra riene starta. Få legen til å ringe å si fra at du ikke vil vente så lenge, eller ring selv..
Julie- Skrevet 25. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2007 Tusen takk for svar jenter:) Ultralyd-terminen min er satt til 19 august, og terminen jeg har regna ut selv blir på 20 august, så tror nok den skal stemme sånn nogenlunde.. Men blir jo fort bekymra og, også er jeg så sliten allerede nå, ser liksom ikke helt for meg å gå i enda to uker.. Ikke hjelper alle skrekkhistoriene om overtid på så mye heller.. Men skal mase litt på dem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå