børdi Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Ungen er 3,5 år, og svarer meg til de grader spydig.... Blir helt satt ut jeg.... JEg snakker til henne for noe hun ikke får lov til, og hun bryr seg ikke, ikke i det hele tatt,,,, Når jeg da tar henne i armen og sier NEI, nå slutter du (må heve stemmen litt) så sier ungen, NEI, MAmma , i dag har ikke du vært snill, du slår meg du...(har aldri slått noen i hele mitt liv..) Forresten så er jeg pen jeg så,, ,, og jeg synes ikke du er pen mamma, du er stygg du.... (dette er bare ETT eksempel....) Hvor i all verden får de det fra??? Blir helt skremt jeg....:-s si at det ikke bare er min unge som er sånn da??? og at det går over... sukk....
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Jeg kan gi deg en klem! men jeg vet ikke hva du går gjennom. Hun høres ut som hun har en litt dårlig dag... får satse på at den er bedre i morgen Klem
*Lissi* Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Trøst deg med at det bare blir verre... Har en jente på straks 10, og hun er blitt skikkelig "tennåring". Skikkelig utfordrende!
Lilly 79 Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Timeout, sier jeg bare. Og vær KONSEKVENT! Går hun ikke umiddelbart og gjør det hun har fått beskjed om, så vis henne at det får konsekvenser. Jeg har ei på 9 som ble UTIDIG frekk i kjeften. himler med øynene og har skikkelig attitude til tider. Men jammen fikk jeg tilbake ungen min! Fullstendig sukkerkutt og timeout på sekundet hver gang hun gjorde dumme ting, gav resultater!
Blue Lady Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Lucas på 2 år kan også finne på å si IKKE SLÅ enda vi selvfølgelig aldri har slått han. Tror det er helt vanlig, kjenner mange med barn som sier sånt.
Gjest Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Hehehe....*klemme* Det er nok bare snulla di som prøver ut måter å drive deg til vanvidd på. Det ligger ingen rein ondskap bak de setningene - selvom unger gjerne leverer sånne uttalelser med skremmende treffsikkerhet - det bare rein taktikk fra hennes side. "Hm. Ok, lurer på hva mamma'n min gjør om jeg sier DET?" Kan ta et eksempel fra min egen datter; dramatisk hylgrinings for at hun ble tatt i å lyve, og så sier hun "jeg trodde dere ville kaste meg ut av huset!" Her har vi aldri diskutert å kaste ut ungene (skjønt snippa satte meg jo på idèen!!), men hun hadde plukket opp akkurat den setningen ett eller annet sted, og i forskningens navn måtte hun da finne ut hvordan den virka på en litt distrè mamma i ammetåka...hehe.
børdi Skrevet 25. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. august 2007 hehe,, ja da,, men blir bare så paff ja... Helt utrolig hva hun klarer å lire av seg,,,huff..........
børdi Skrevet 25. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. august 2007 takk skal du ha for oppmuntringen luremus,, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå