Gå til innhold

Sur ost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt å koste meg med frokost. Syntes at osten smakte litt vel syrlig. Var en nyåpnet norvegia i skiver som går ut i oktober. Lukta på osten. Den lukta som surmelk. Hadde en annen norvegia liggende. Den lukter helt anderledes. Mer som smør. Kjøpte den sure osten i går og den har ikke ligget ute. Er nå redd for at jeg har spist noe som jeg ikke burde ha spist. Tenker på listeria. Vet at den ikke trives i vanlig norvegia, men hva med sur norvegia? Hva kan det være som har gjort osten sur? Er det farlig å spise ost el melkeprodukter som er blitt sure? Taknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Osten er jo fortsatt laget av pasturisert (varmebehandlet) melk. å det var vel ikke mugg på den? Kan tenkes at det har vært ett lite hull i pakkningen eller no. Jeg synes nesten all ost smaker og lukter forskjellig, selv om det er samme merket og sånn.

Så tror nok at alt er ok, selv om den luktet surt :)

Skrevet

Takk for svar. Mannen min foreslo at den osten jeg spiste var skjært fra en ytterkant fra en stor ost. Lukter vistnok sterkere av ytterkantene. Ble nok ikke helt beroliget allikevel.. Det var ganske sterk sursmak av osten. Men, men spist er spist... Får satse på at det går bra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...