Gå til innhold

Kynnere i uke 17

Anbefalte innlegg

Gjest Lenchen
Skrevet

Er 16+2 i dag, og våknet opp med kynnere i morges. Er 2.gangs. Er det vanlig å få kynnere så tidlig? Skal man ta forhåndsregler? Hadde ikke kynnere sist gang jeg var gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest at kynnere kan komme tidlig, men da er det forvarsel om at man bør ta det litt med ro.

Men er det kynnere når man bare merker at livmoren er hard?

Jeg har skikkelig hard mage hver morra, har lurt litt på om dette kan være kynnere...

Vet ikke om jeg hadde merket det om jeg ikke hadde kjent etter.

Jeg er 17+3 i dag.

Gjest Lenchen
Skrevet

Jeg er jammen ikke sikker... Det er slik jeg også føler det. Magen blir plutselig stein-hard, og varer en liten stund og så blir den normal igjen. Kjente det to ganger i morges. Siden har jeg ikke merket noe i dag. Gjør ikke vondt eller noe, men kjenner at det skjer noe.

Skrevet

Oi, bør jeg ta det med ro da? Huff, har ikke bekymret meg før nå dette. Har hatt merkbare kynnere den siste uka. Gjerne en til tre daglig. Når de kommer merker jeg hele livmoren strammer seg og jeg blir skikkelig hard og litt øm. De er så sterke at jeg ikke trenger å kjenne etter, jeg merker de når jeg er ute og går. Får et bilde av hvor livmora mi går under navalen og ut på siden uten å kjenne etter med hendene.

Huff, bør jeg ta dette seriøst? Det har virkelig ikke bekymret meg overhodet.. Er 18+1 i dag..

Gjest Lenchen
Skrevet

Hmm... Leser på min side på BIM at sammentrekninger i livmoren i uke 17 er normalt etter f.eks samleie, og dersom det gir seg etter 1/2-1 time så er det normalt. Jeg hadde sex i går, kanskje det er grunnen til at jeg fikk sammentrekninger i dag??

Skrevet

Hmm, det vet jeg ikke..

Jeg får også knallhard livmor etter sex, men det varer ikke så lenge.

Det var svigerinnen min som sa at tidlige kynnere var et tegn på at man måtte ta det med ro, hun hadde fått klar beskjed av jormoren sin.

Men på en annen side så er jo kynnere normalt og bra også, så jeg vet sannelig ikke!

Skrevet

Kynnere trenger ikke bety at en må ta det med ro. Jeg hadde MASSE kynnere i mine to forrige sv.skap. Hverken jordmor el. lege reagerte på dette. En bør nok være obs dersom de endrer karakter/blir vonde. De kan jo oppleves litt ubehagelige til tider. Jeg mener selv at jeg fikk kynnere når babyen beveget seg mye eller at jeg hadde full blære. Men dette er bare en teori jeg har - vet ikke om det stemmer.

Jeg er 12+0 i dag og mener at jeg har kynnere allerede. Men de merkes ikke på samme måten når man er så kort på vei.

Skrevet

Jeg har hatt kynnere siden uke 12... Har ikke fått noen spes beskjed av legen om å ta det med ro. Jeg har hatt dette tidlig i alle bortsett fra mitt første svangerskap. Venter nå nr 5, og tar det helt rolig. Føler at jeg blir litt automatisk forsiktig når kynnerene kommer, ellers blir det ubehagelig, men jeg jobber og trener som normalt.

Skrevet

Jeg har hatt kynnere 3 ganger på 1 uke nå, og er 14+6 i dag..

Blir litt bekymret her jeg nå..

Skal ta det opp med jordmor neste uke.

Skrevet

Jeg har hatt kynnere selv, fra uke 14 eller 15. Ganske ofte også. Jeg var fryktelig bekymret, fordi kynnerene også gjorde vondt. Fikk komme på to sjekker, og ingenting ser ut til å være påvirket. Så da antar vi at det er helt normalt:-) I dag er jeg i hvert fall i uke 28, og tulla mi ser ut til å ha det fint.

Skrevet

Godt å høre at det er mange som har kynnere og at de kan være litt vonde. Jeg går og venter på å få spurt jordmora, men nå er jeg litt mer beroliget enn så lenge. :-)

Skrevet

Har hatt kynnarar i alle mine tre svangerskap utan at det har skjedd noko spesielt. No med nr 3 har dei gjort meir vondt enn tidlegare. Har ofte fått det i forbindelse med stress eller litt auka fysisk aktivitet, så mitt råd er å stresse ned og ta det med ro når ein har det slik. Går fortare over då i allefall.

Skrevet

Har begynt å merke kynnere den siste uken.. og jeg er bare 13 uker på vei. Hadde masse kynnere i forrige svangerskap også.. men fikk bare beskjed om å ta en liten pause hvis det ble riktig ille slik att det fikk roet seg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...