bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 kjøpte ny bil i går. sto at det var isofix barneseteløsning. hva betyr det? at jeg slipper å kjøpe isofixbase til setet? eller?
SaDa Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 at du kan kjøpe isofixbase. mye tryggere å bruke
SaftSuse *Overtid* Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Betyr at bilen har Isofix-fester (er plassert i "svingen" på setet mellom sitte-og ryggdelen). Basen festes til disse, og barnesetet klikkes på basen. Superenkelt, og det som blir regnet som det tryggeste )
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 25. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. august 2007 ok. betyr det at jeg ikke kan bruke base til min gamle bil? (90 mod)
SaftSuse *Overtid* Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 regner ikke med at den bilen har Isofix, men du kan jo bruke samme barnesete, bare feste med sikkerthetssele ) Man er nødt til å ha Isofix-fester for å få festet basen, er bare de senere årene det har vært vanlig at bilene har hatt de festene...
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 25. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2007 ok. da fikk jeg klarhet i det. har hele tiden trodd at man kunne bruke base i alle biler jeg. takk for hjelpen
SaftSuse *Overtid* Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Bare hyggelig ) Vi har Isofix i vår bil, helt genialt ) Basen koster ca 1500 (Iallefall gjorde vår det, vi har Maxi Cosi Cabriofix), men den er absolutt verdt pengene ) Superenkelt og siden det er det som er det tryggeste, var vi aldri i tvil )
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 25. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. august 2007 jeg har det samme setet. er kjempefonøyd med det. men kjøpte ikke basen med en gang. får dra ut på mandag å kjøpe. sparer ikke på pengene når det gjelder sikkerheten til lille knerten min.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 25. august 2007 #9 Skrevet 25. august 2007 Du kommer nok til å like setet enda bedre når du får basen ) "klikk", så sitter det bom fast:o) Enig med deg, sparer heller ikke på pengene når det gjelder minstens sikkerthet. Sjekket mange tester før vi kjøpte det, måtte jo ha det beste, hehe )
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 25. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. august 2007 åh.. gleder meg allerede. ja klart de skal ha det beste. ble litt irritert på svigermor, hun har fått lånt seg et sete, hvis hun skal ha gutten med på kjøretur. for det første er det noen år. for det andre er det et ukjent merke. hun kan jo tro at hun får ta gutten med på kjøretur i det.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 25. august 2007 #11 Skrevet 25. august 2007 Hehe, det er jo lov å drømme:o) Kan jo være det er bra, men bedre å vite med sikkerhet ) Du får vise ho hvordan setet deres festes med sikkerthetsselen, så kan ho låne det hvis ho vil ut å kjøre )
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 25. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 25. august 2007 he he.. ja.. drømme er fullt lovlig. ja med sikkerthet må man VITE. skjønner ikke hvorfor hun stresser med det setet. de leier leiligheten i huset vårt. og lucas kan bare bruke ett sete av gangen. det er jo så lett å feste, så vi bærer han opp i setet etter biltur.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 25. august 2007 #13 Skrevet 25. august 2007 hihihi, bestemødre blir ofte litt tussete )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå