Gå til innhold

Er det så forskjellig ?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:)

Jeg lurte bare på om det faktisk er så forskjellig fra sykehus til sykehus når dem slutter å stoppe fødsel?

Hørt noen sykehus alltid stopper før uke 34 osv.

Men her på tønsberg sykehus som jeg hører til, har de ikke tenkt til å stoppe min fødsel om jeg vil føde nå! (30+4uker på vei)

De hadde lagt meg inn om jeg var tidligere på vei enn nå, men siden jeg er så langt på vei som jeg er, skal jeg være sengeliggende hjemme å bare vente på at fødselen setter igang. (kan føde når som helst ifølge dem!)

Kan det ha noe med at gutten jeg bærer på er såpass frisk og stor at de tar så lett på det, eller hva? Syns det bare er noe som skurrer i å med at andre sykehus stopper helt fram til uke 34-35..! :)

Ps: nicket mitt er feil, pga jeg ikke får endret på det siden jeg ikke kommer inn på "min side" . :P

Hilsen Kristine~30+4uker~

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått samme beskjed :-)

At de vanligvis stopper fødsler frem til uke 34, men om jeg skulle finne på å føde nå ville det ikke vært noen fare for babyen i og med at den er "ferdiglagd", det er bare vokse- og modningsprosessen som gjenstår.

Er 32 uker på vei ;-)

Skrevet

på sykehuset på Lillehammer prøver de å stanse fødsler frem til uke 34.

Det er fordi at de har det bedre inni magen, og fordi lungene helt sikkert er modne i uke 34. Jeg har en stor fin gutt i magen, men de følger dette alikevel. Det er iflg. Lillehammer ikke ønskelig for noen med friske barn i magen å føde i uke 30.

Jeg synes det er rart at det er så forskjellig praksis på dette.

Skrevet

Høres merkelig ut... For baby er ikke moden så tidlig. Jeg tror ikke det er noe fare dersom du skulle føde nå, men barnet er lite og vil trenge en del ekstra hjelp i begynnelsen.

Jeg ble lagt inn på Haugesund sykehus på mandag da fødselen var startet, og siden jeg da bare var 33 + 4 uker på vei stoppet de fødselen. Jeg fikk først sprøyte (som ikke virket), dermed ble jeg satt på det strekeste dryppet de hadde og fikk knapt reise meg for å gå på toalettet. Først da jeg var 33 + 6 fikk jeg lov til å reise meg opp å gå litt. Dagen jeg var 34 uker på vei undersøkte de meg, og jeg fikk reise hjem med klar beskjed om å ta det rolig..

Jeg trodde grensen var 34 uker jeg... Var det jeg fikk beskjed om også, men jeg tror nok at de vet hva de snakker om. De ville nok ikke gjort noe som var medisinsk uforsvarlig for verken deg eller barnet ditt. Lykke til!! Her går det en dag om gangen... ;-)

Skrevet

Har du forresten fått lungemodningssprøyte??

Jeg har fått to stk og det skal jo hjelpe til at barnet skal klare seg bedre dersom det blir født for tidlig.

Skrevet

Hm merkelig...

Nei har ikke fått det. Men skal på kontroll igjen den 5.sept så skal høre med dem da..Kansje dem gir meg det da!

Kristine~30+4uker~

Skrevet

Jeg ville bare tatt det helt rolig, slapp av, spis og drikk godt, det fikk jeg beskjed om. ;-) Ofte er det det som skal til også. Og, du trenger ikke føde før om noen uker enda selv om du er i den situasjonen du er i. Min søster gikk med 3 cm åpning i 4 uker, eneste hun fikk beskejd om var å ta det helt med ro. Jeg ville likevel ikke vert sen med å ta kontakt med føden dersom det skulle skje noe. Håper du får gå å ruge noen uker enda! :-)

Skrevet

Ta det opp med jm ved neste kontroll anng lungemodnignsprøyte... ;-) Og si i fra om dine bekymringer. De skal være der for deg for at du skal være trygg og for at barnet skal ha det best mulig.

Skrevet

Hvis de har stoppet fødselen hos deg før velger mange å ikke gjøre det igjen hvis den skulle starte før uke 34, fordi barnet kan bli stresset og reagere negativt på stoppingen.

Men aldri hørt om noen sykehus som ike stopper fødsel før uke 34 hvis det er første gang den starter og det ikke er infeksjoner eller andre ting inn i bildet (får barnet høyhjertelyd av stoppingsforsøk vil de mest sannsynlig ikke prøve å stoppe lengre, er den veldig høy tar de ut barnet så fort som mulig.Gjelder også ved lav hjertelyd).

Skrevet

Det jeg også trodde...Men her skal det vist ikke stoppes gitt.

Aldri blitt stoppet heller, så det er sagt.

Skal bare ligge å vente på det skjer, å dra på sykehuset å la det gå sin gang, som alle andre normale, har jeg fått beskjed om!

Skrevet

Trykka feil:) Var jeg som skrev det siste...hehe

Kristine~30+4uker~

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...