Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 når dere steller de, vasker dere tissen skikkelig da\ hvordan skal man vaske der\ hjelpes, helt blank jeg, har bare stelt jenter før!!
fox`y Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 bare vask rundt og under så han ikke blir sår..ikke trekk forhuden tilbake... vask overfladig og mellom der pungen er. så d ikke ligger rest avføring for da kan han bli sår...
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Hei. Jeg har også jente fra før, så var litt grønn Har liksom bare vasket rundt, men når jeg var på 3 mnd ktr,så sa legen at en må dra den litt tilbake av og til for å få bort smusset som legger seg der.. men det var viktig å dra den skikkelig tilbake igjen etterpå,så den ikke lå å klemte (blir liksom som en stram strikk rundt hvis den blir liggende oppe). MEN hun legen dro den opp og ned,styra skikkelig,han var jo helt rød på den lille tisseluren sin etterpå stakkars..Ble litt sjokka jeg...
Gjest Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Hmm det var nytt for meg. Her sa legen at man ikke skulle røre forhuden før de klarte å dra den fram og tilbake selv. Det er selvrensende der nede, visstnok. Vi har bare vasket overfladisk nå i 3,5 mnd, og det er ikke noe synlig "skitt" nedi der :
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Forhuden skal ikke trekkes tilbake! Har lest at forhuden kan være (eller alltid er?) vokst fast hos babyer, og løsner etterhvert som de vokser. I verste fall kan man skade den om man drar den tilbake. Men det er nok forskjellige råd rundt omkring, ettersom folk ikke er like oppdatert, både leger, helsesøstre og bestemødre..
Mamman til M&E Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Vasker han bare overfladisk der nede, selvsagt.
*Rutletutt* Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Jeg har en gutt på 2 år og 8 mnd - har aldri rørt forhuden hans - bare vasket rundt. Fikk beskjed av både lege og hs å ikke røre forhuden.
kajak&Daniel Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Vasker ikke tissen skikkelig nei.. Vasker den kun litt utenpå hvis det er avføring der for å fjerne det. Forhuden skal man ikke røre nei, for den sitter fast og skal gjøre det! Det er som tidligere nevnt selvrensende! Jeg har aldri rørt der, og det lukter ingenting!
Gjest Skrevet 25. august 2007 #9 Skrevet 25. august 2007 Som de fleste over her, vasker bare rundt og under. Har fått beskjed om å IKKE trekke forhuden tilbake!
Gjest Skrevet 25. august 2007 #10 Skrevet 25. august 2007 Vi var med gutten vår på sykehus til kontroll pga stram forhud og fikk klar beskjed om at man ikke trenger å trekke forhuden tilbake for å gjøre rent.
Gjest Skrevet 25. august 2007 #12 Skrevet 25. august 2007 jeg vasker rundt og under pungen..man skal ikke dra tilbake forhuden på babyer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå