Gå til innhold

hvorfor går folk til fotograf og tar bilde av gravide mager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAr liksom aldri skjønt vitsen med det liksom. Lurer bare på hvorfor dere gjør det. Tar gjerne bilder av barnet altså, men skjønner ikke helt dette med bilder før barnet kommet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er kjempekoselig å ha sammen med babybildene jeg.. Det tilhører liksom den samme epoken. :-)

Skrevet

For å minne meg selv på hvor utrolig diger jeg var til neste gang jeg får for meg å skulle ha flere!

Skrevet

Fordi det er nydelig :) angrer veldig på at jeg ikke tok sånne selv da jeg var gravid med tuppa mi,, skal absolutt gjøre det neste gang jeg blir gravid..

Skrevet

Fordi det er artig å forevige bilder der magen din er 2x2 m i diameter, og fordi det er koslige minner\bilder å ha fra da du bar frem barnet ditt..

Det er jo ingenting som er vakrere enn en kvinne som bærer sitt barn som det så fint heter og hva er vel ikke hyggligere enn å forevige dette..

Synes det er vakkert jeg!!

Skrevet

Fordi det er kjempe pent å være gravid, og jeg var inget unntak :oD

Skrevet

Jeg har aldri tatt bilde av meg selv hos fotograf, men har mange bilder fra begge graviditetene. Da jeg var 7-8 mnd på vei med den første tok en venn av meg en hel film med svart-hvitt-bilder av meg på Munkholmen i Trondheim. Så nesten proft ut, veldig moro å ha nå og kunne si til datteren min at "inne i den store magen bodde du".

Graviditeten er jo en veldig spesiell tid, og mange ønsker å ha minner fra det. Er også moro å se i ettertid hvor stor man egentlig var.

Skrevet

jeg har tatt bilder begge gangene jeg har gått gravid. Først tok jeg og sambo bildene sammen da jeg gikk med jenta mi. Er kjempefint å se den store magen å vite at jenta vår er der inne å ventet på å komme ut :-)

Nå har vi nettopp vært å tatt bilder igjen, der jenta vår å magen er i fokus.

selv om man føler seg ræva når bildene blir tatt så er det for meg i hvertfall viktige bilder fra en dyrbar tid.

Skrevet

Liksom... Hvorfor ikke likesom? ;o)

Skrevet

Fordi det er et koselig minne om en spesiell tid som jeg ikke kommer til å oppleve så mange ganger. Vekker minner om forventning, glede og samhold :o)

Skrevet

Fordi at du skal få noe å irritere deg over vel... daah.

Jeg har ikke tatt magebilder hos fotograf, men skulle ønske jeg gjorde det. De bildene hadde blitt finere enn de vi tok selv av magen min:-)

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke det, men så hadde jeg ni fryktelige mnd med tortur. Var veldig dårlig og trodde det skulle gå galt, så jeg hadde ikke ønsket å sitte med masse bilder om det hadde gått galt. Jeg følte meg også ekstremt stygg og tjukk og var sjeleglad når jenta mi var født. Men, det var jo verdt all smerten da. Men, er glad jeg ikke brukte mange tusen på bilder alikevel..

Skrevet

Tok ikke bilder med vanlig kamera heller jeg da altså. Skjønner ikke vitsen med å ha masse bilder med stor mage på. Tenk om det hadde gått galt da... Fint å hatt bildene da...

Skrevet

jeg har heller ikke tatt bilde av min mage...

Men har aldri tenkt tanken..men når jeg hører andre har gjort det tenker jeg..SØREN!!

Jeg liker å ta bilder selv :) skulleønske jag hade hatt vett til å utannet meg til fotograf da jeg var yngre :)

Så jeg ser for meg at en gravidmage i svart/hvitt hadde vært utrolig fint :)

Skrevet

Den forklaringen forstår jeg ikke: "ville ikke sittet med masse bilder om det hadde gått galt".

Bilder kan kastes eller slettes hvis du ønsker det så det er jo ikke noen problem, kanskje du hadde sett annerledes på det hvis det faktisk hadde gått galt. Hadde kanskje vært fint å hatt et minne, men hver sine ønsker.

Det blir nesten som å si at jeg ikke vil ha bilder av barnet mitt hvis noe skulle gå galt en dag og hun skulle dø. Jeg er slik at jeg vil ha bilder og minner fra ting i livet mitt.

Jeg ville uansett tatt bilder når jeg er gravid for minnene om tiden vil jeg ha, men det er meg.

Skrevet

Det er da ikke det samme som å ikke ta bilder av barnet sitt! Hallo?? Når du har mistet tre barn selv så vet du at det ikke er det samme.. Jeg ble lei av å legge vekk klær og utstyr til baby gang på gang når jeg mistet. Da tror en ikke at en har en baby før du har den i armene. Å gå til fotograf da er liksom ikke det du har mest lyst til...

Skrevet

Jeg tok aldri bilder av gravidmagen min, og angrer på det nå. Eksisterer vel 2 bilder av meg med mage, og det er dårlige bilder.

Hadde vært gøy og hatt synes jeg. Blir jeg gravid igjen blir det magebilder ja. Kanskje ikke hos fotograf men.

Skrevet

Jeg tok sånne gratis-bilder hos Fame - og er veldig glad for at jeg gjorde det - de ble knallfine! Hadde nok ikke gjort det om det ikke var gratis, så det var jammen bar at det var det;o) Skal ha de i baby-albumet til Milla - hører liksom med det da....greit en kan ta gravide-bilder selv, men de hadde nok ikke blitt like bra som de jeg tok hos Fame:o)

Skrevet

Du vil ikke ta bilde " i tilfelle det går galt" Du kan jo ikke tenke sånn hele livet, alt kan jo gå galt! Du slipper faktisk ikke unna dette livet med livet i behold heller....

Skal du ikke ta bilder av barna dine heller, i tilfelle de dør?

Man går ikke gravid så ofte i løpet av livet, og bilder er vell en måte og minnes ting på.

Skrevet

fordi gravid-mager er nyyydelig!!

angrer såå på at jeg ikke gikk til fotograf selv! men knipset hver eneste uke hjemme da, fra uke 17:o)

gravid er noe jeg mest sannsynlig bare skal være to ganger i hele mitt liv, og da vil jeg absolutt ha mange minner fra den fine vente-tiden ;o)

og eeenda fler minner når minsten er ute av magen :o)

nei, skal man tenke på alt som kan gå galt hele tiden, får man et trist liv... tenk på all den bortkasta tiden og kreftene man bruker på negative ting da! man må være optimist til man virkelig har noe å være lei for! er nok av de tidene også gjennom livet, om man ikke skal bekymre seg for alt som KAN skje i tillegg!

Skrevet

Jeg tok seff bilder av magen min hjemme, men gikk ikke til fotograf! Det var vel det som var spmålet til HI.. Folk er forskjellige. Vær forsiktig med å kritisere om du ikke har vært i samme situsjon..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...