Gå til innhold

Noen med antistoffer som vil dele erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg er i 12. uke, og har fått vite at jeg er anti-IgG positiv (men anti-C3d negativ). Skal til kontroll på fødepol. om 1 1/2 uke og får sikkert vite mer da. Men, er jo litt utålmodig på å få vite hva dette vil si. Er det noen her inne som har erfaringer med dette?

Signerer med anonym, siden vi ikke har fortalt det til noen enda... : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har ikke hørt om akkurat den typen antistoffer, men i det forrige svangerskapet mitt dannet jeg antistoffer... Hadde HPA-1a . 2%prosent av befolkningen som har det og 10% av de danner antistoffer mot fosteret. Dette kan føre til økt blødningstendenser i milt, hjerne osv... Kan ende med fosterdød eller Celebral parese.

Denne gangen har jeg ikke fått svar på blodprøvene enda, men krysser fingra for at det går bra! Gikk jo fint sist :-)

Hva kan skje i ditt tilfelle?

Skrevet

Jeg vet fint lite enda, siden jeg kun har fått svaret fra legen min pr brev, og at jeg er henvist til fødepol. Har lest litt her inne på kompliserte svangerskap, og ser at det i verste tilfelle kan bli aktuelt med blodoverføring eller "bytte blod" på den lille. Hører gjerne fra andre med erfaringer også!

HI

Skrevet

Oki, jeg skjønner... Det samme som må gjøres her det. Sønnen min fikk blodoverføring når han ble født (han trengte egentlig ikke, lå på grensen) Men alt var bra med en gang han ble født :-)

'

Skal google litt på tilstanden din for å sjekke jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...