Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Sånne tilstander får vi dersom FRP får styre!
Gjest ->>- Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Nei, men samme hvor FrP-foraktende jeg er, stoler jeg ikke et øyeblikk på Michael Moore. Var filmen god?
Gjest Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 jeg har innmari lyst til å se vden filmen. har lest mye om produksjonen og hva Michael har lagt vekt på o.l. han skryter jo uhemmet av landet vårt.. Vi har flotte ordninger her.. Vil vi virkelig ødelegge det med å stemme FrP?? Ikke jeg iallfall.. FrP er et parti fullt av klovner..
Gjest ->>- Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Da er det jo et fremskritt. Jeg nekter av prinsipp å bruke penger på noe Michael Moore tjener på, men får se om jeg kommer over den gratis en gang. Det ville dog forundre meg om han har gått fra å være en skruppelløs populist til å lage noe vettugt.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Du kan jo laste den ned fra nettet, det gjorde jeg. Filmen er iallefall verdt å se.
Gjest ->>- Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Gidder ikke. Mye arbeid for Moore, fysjom. Men jeg skal se den om noen slumper til å ha den liggende til gratis utlån. Mannen er kanskje den verste suksessregissøren historien har sett, og da er Liv Ullman tatt med i regninga.
Tokatter_USA Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 Hva er det du ikke liker med hans arbeid? Jeg har ikke sett en eneste film han har laget, så jeg har ingen personlig formening, bare at det virker som han lener (ganske kraftig) i samme retning som meg, politisk sett. Jeg hører stort sett bare skryt om ham, unntatt fra republikanerne, men jeg har ikke fått inntrykk av at du ville vært republikaner om du hadde vært amerikansk?
Gjest ->>- Skrevet 26. august 2007 #9 Skrevet 26. august 2007 Neida, jeg er nok såpass langt til venstre at jeg synes demokratene er alt for konservative på mange områder. Det er ikke egentlig meningene jeg avskyr ved Moore - hans attityd til det amerikanske samfunn kan jeg på mange måter være enig i, selv om han tidvis er i overkant patroniserende. Og dersom jeg mente at målet helliger middelet ville jeg synes han var fantastisk. Men metodene hans er utelukkende skrekkelige. Ta f.eks Bowling for Columbine; mannen klarer helt sikkert å omvende en og annen fra å mene at alle bør ha en uzi i nattbordet, og det er fint - men du kan nå en gang ikke sammenligne våpenbruk i USA og Canada i rene tall når befolkningsforskjellen er som den er; det er hysterisk festlig når han i et angrep på tobakksindustrien får en gjeng med sånn strupesnakkedings i halsen til å synge julesanger i lobbyen til et tobakksfirma, ikke like morsomt når han drar samme gjeng hjem i hagen til en direktør og familien hans osv. Moore er i det hele tatt ekstremt spekulativ og benytter metoder media hadde slaktet hadde de kommet fra høyresiden; han gjør Carl I. Hagen til en smågutt når det gjelder populisme og han er sikkert skrekkelig effektiv. Jeg har forståelse for at han ønsker å bruke slike metoder i en nasjon som USA, da det ofte er lett å tenke "men herregud så jævla DUMME de er!" om man snakker med mannen i gata om storpolitikk og helselover og våpenkontroll og slikt. Men det er likevel ikke greit.
KaMa Skrevet 26. august 2007 #10 Skrevet 26. august 2007 ...hmmm... jeg syns det er litt greit og litt festlig... :-/
Gjest ->>- Skrevet 26. august 2007 #11 Skrevet 26. august 2007 Hehe, jo, hver sin smak. Jeg har som sagt ikke sett Sicko, og det kan jo tenkes han har blitt reformert.
KaMa Skrevet 26. august 2007 #12 Skrevet 26. august 2007 Det kan jeg aldri tenke meg. Hvorfor forandre noe som funker? Jeg har ikke sett den, som du sikkert skjønner. Men jeg syns Moore er like underholdende som Bush, selv om de ikke bringer like lett frem latteren, begge to. Der vinner sistnevnte.
Gjest ->>- Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 Hmh. Jeg blir langt mer irritert av Moore enn av Bush; førstnevnte burde vite bedre, liksom.
Tokatter_USA Skrevet 27. august 2007 #14 Skrevet 27. august 2007 Takk for utfyllende svar over her. Men uten å ha sett filmene, og bare på basis av det du sa, så må jeg nesten være litt enig med KaMA. Det er så mange måter å si ting på i dette enorme landet, og så mange som sier dem, at for å ikke drukne i mengden, så må man nesten være litt ekstrem, og litt annerledes. Han er likevel bare en av mange.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå