to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Forrige svangerskap hadde jeg mye og ganske kraftige kynnere. Nylig fortalt kusina mi at det er mulighet for sammenheng mellom mye kynnere og streptokokk B. Ei venninne av henne hadde mye kynnere i sine to svangerskap, og legen hennes som mente at det kunne være sammenheng, tok en prøve, den ble positiv. Dersom jeg får mye kynnere dette svangerskapet også vil jeg be legen min ta en slik prøve på meg. Er den positiv kan det jo være greit å vite det ved fødselen, slik at barnet ikke skal ta skade av det. Får barnet bakterien kan det heldigvis behandles Tenkte bare jeg ville informere dere om dette. Er det forresten andre som har hørt noe om dette? (fant denne artikkelen om streptokokk B: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124426)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Jeg har hatt masse kynnere med både nr 1 og nummer 2 og har hatt endel allerede med nr 3. Og jeg har ikke hatt streptokokk B i noen av mine forgje svangerskap. Alle har kynnere i en eller annen grad,men bare noen få har streptokokkB infeksjon..
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 25. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2007 Tror egentlig ikke at det er streptokokk B i mitt tilfelle heller, siden både min mor og søster hadde det likedan i sine svangerskap, og jeg i mitt forrige Så jeg har heller med tro på at det kan være arvelig. Uansett vil jeg nevne det for legen min denne gangen, for det kan jo ikke skade å ta en liten test. Streptokokk B er jo kun farlig for barnet dersom man har symptomer på dette når man føder, ellers skal det visst ikke ha noe å si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå