Løven,fisken og vekten Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Hvor gjorde dere av barnet/barna når dere skulle føde nestemann??
Mille** Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Hun var hos min tante og onkel. Skulle settes igang så det ble lite stress kan du si. ;o)
La Perla Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Da nummer to kom, var det farmor og farfar som passet storesøster. Og da nummer tre kom, var det mormor og morfar som passet de to eldste.
Gjest Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Ringte mormor (min mor) da jeg kjente det var rier på gang. Hun har nesten 1 time kjørevei...
Sjefsmegga Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Besteforeldrene passet...stort sett har de fleste familie/ venner som kan stille opp når det er slike spesielle anledninger... Hvis man ikke har noen som kan passe så har jeg hørt om de som har tatt med barna på sykehuset...og fått hjelp med pass til dem der. :-)
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Da nummer to kom; fødte jeg hjemme -så storebroren lå i senga si og sov. Da nummer tre kom, var storesøsknene hos besteforeldrene.
Gjest Skrevet 25. august 2007 #9 Skrevet 25. august 2007 Vi har ikke familie her vi bor, men hadde en kjær nabomann som vi kunne ringe til når som helst. Han måtte komme kl 0300 om natta, og lillegutt var så glad når han stod opp. Da var broren på vei når Gustav var der om morgenen:) Neste gang aner jeg ikke hva vi skal gjøre.
Løven,fisken og vekten Skrevet 25. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 25. august 2007 Jeg og samboeren har familie i nærheten så det er ikke problemet...problemet er om jeg i det hele tatt kommer til å rekke sykehuset....familien bruker 15 minutter på å kjøre hit også bruker man 20-30 minutter til sykehuset og innen den tid så hadde madelen kommet til verden hun...hehe....blir vel å føde på en bussholdeplass da...haha
to+en til! Skrevet 25. august 2007 #12 Skrevet 25. august 2007 Min mor og mormor kom rett fra butikken og hit for å passe storebror som lå i senga og tok middagsluren sin, glad de var i nærheten. For her gikk fødselen litt kjappere enn beregnet.
Trouble Skrevet 25. august 2007 #13 Skrevet 25. august 2007 Når nr 2 meldte sin ankomst så kom mamma og pappa og hentet snuppa. Nå når tredjemann kom så leverte jeg de kommende storesøskende på skole og i bhg (mellom 2 rier), klaffet slik at det var pappaen deres sin uke så han kom å hentet de der
to+en til! Skrevet 25. august 2007 #14 Skrevet 25. august 2007 Men hvis du tror det går så fort så kan jo du sikkert ta henne med, så kan noen i familien møte dere på sykehuset og hente henne.
Katja Skrevet 25. august 2007 #15 Skrevet 25. august 2007 Vi bodde 90 mil unna familie, så vi spurte dagmamma`n til junior, om hun kunne tenke seg å passe ham. Tenkte at det ville være det beste for ham, å være i et kjent miljø. Hun ville gjerne passe ham hun, og godt var det, for vannet gikk midt på natten, og vi rakk så vidt å levere junior til henne, før vi kjørte til sykehuset, og vips så var snuppa ute Jeg jobber i barnehage, og der hender det at den voksne som er nært knyttet til barnet, blir spurt om å passe storebror/søster, når foreldrene skal på føden. Det er jo en del som ikke har noen familie i nærheten, og da er det greit å spørre noen man stoler på og som barnet er trygt på. Det hender vi blir spurt om å passe når foreldrene skal gifte seg også. For da er jo alt av familie og venner i bryllupet, og det er ikke så greit å finne noen til å passa barna.
Monajenten Skrevet 25. august 2007 #18 Skrevet 25. august 2007 Her var datteren minpå overnatting hos mommo og moffen og det er jeg utrolig glad for. Jeg fødte 25 dager før termin så det var tilfeldig at hun ikke var hjemme. Men fødselen kom som kastet på meg, og det var helt forferdelig, ble hentet i ambulanse og greier;) Så veldig heldig med timingen.
selfangerkjerringa Skrevet 25. august 2007 #19 Skrevet 25. august 2007 Eldstejenta var 2 år og 9mnd da jeg fikk lillesöster. Siden vi måtte reise langt for å komme til sykehus, var det avtalt godt på forhånd at eldsta skulle väre hos mormor og morfar, som bor 8min unna oss. Jeg har ei söster som bor i samme by som sykehuset, mamma tok med eldsta og overnatta der i forbindelse med födselen så de kunne komme greit på besök. Alt i alt (pga innleggelse i forkant av födselen) bodde eldsta hos mormor og morfar 6 dager. Gubben var sammen med meg på sykehuset hele tiden. For vår del hadde vi ikke så mye valg egentlig, pga lang reisevei til sykehuset. Men uansett så var det et enkelt valg, siden eldsta er vant til å overnatte hos mormor og morfar, og er en utrolig trygg unge som takler det meste av omrokkeringer Hvis födselen hadde gått greit (hos oss ble det haste-ks) ville vi fått muligheten til å ha eldsta boende på barselrommet med oss - men jeg hadde ikke tatt imot den muligheten. De få dagene på barsel er en ekstremsituasjon der jeg syns det er viktig å väre alene med pappa'n og baby. Men der er alle forskjellige
Honningmelon Skrevet 25. august 2007 #20 Skrevet 25. august 2007 Han var hos bestemor. Alle besteforeldrene bor i nærheten, så det var ikke noe problem.
*Rutletutt* Skrevet 25. august 2007 #21 Skrevet 25. august 2007 Mamma og pappa var her hos oss med ham.
fox`y Skrevet 25. august 2007 #22 Skrevet 25. august 2007 Naboen kom å var her når vi dro på sykehuset..kom nedover me han på sykehuset etter jeg har født:O)
SaDa Skrevet 25. august 2007 #23 Skrevet 25. august 2007 foreldrene mine måtte komme å være her fra vi dro til venninna mi kom og tok over. Hu jobbet og ting skjedde fort,så vi turte ikke vente til hu kom...
Pepsimaximusa *mammatil2* Skrevet 25. august 2007 #24 Skrevet 25. august 2007 Vi ringte til farmor når vannet gikk og vi skjønte at det var igang:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå