*MiAMi* Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Hva er normalt å gi i konfirmasjonsgave til en fetter? Jeg har hatt god kontakt med denne fetteren, og vært mye tilstede under oppveksten hans. Mamma skal gi 1000,- men siden jeg og samboer er bedt, synes jeg vi også må gi en gave. Tenkte å lage et fint kort, og det vil jo koste litt utstyret til det også. Er jo en liten gave det også (selv om jeg tviler på at en 15-åring ser det på den måten...) I tillegg må vi reise til Tr.heim (bor selv i Oslo), og det koster jo litt med en gang man skal forlate hjemmet... Takk for alle tilbakemeldinger!
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Skal du gi penger? Hvis du er veldig close ville jeg gitt 1000 kroner. Kort og tur kommer liksom utenom det føler jeg, men det er meg da.
Niem og Patrick Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Vi har gitt 500 til mine fettere/kusiner.
Birthen Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Lag et fint kort med en lomme i, og der kan du stikke nedi et kontantkort (hvis han har mobil med kontantkort da...) Det har jeg gitt før - og det var en kjempesuksess!!!!!
nr 6 på vei Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 500 kroner er jo forsåvid et greit beløp det synes jeg. Imidlertid vil jeg synes det kommer an på hvor mange fettere/kusiner en har (på begge sider om man er sambo/gift) og som vil komme feks i konfirmasjonsalderen innen ganske få år. Synes man må gi det samme til alle fettere og kusiner uansett om man han stått noen nærmere enn endre... men det er mitt syn....
*MiAMi* Skrevet 25. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2007 Jeg tror vi legger oss på 500,- Har minst 5 konfirmasjoner de kommende årene - og som "nummer fem på vei" skriver, synes vi bør gi likt til alle. Vi er dessuten i den fasen at mange venner begynner å gifte seg også, mange "runde bursdager", så lucky oss!!! Jeg synes faktisk man må tenke litt på at det koster å reise, det koster å bo. Alternativet til konfirmanten, er jo at vi ikke kommer - men gir mer penger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå