Gå til innhold

Fortvilet - noen råd? (please)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et vennepar som vi var masse sammen med helt til vi fikk barn. Da begynnte de å trekke seg unna. Vi har mange ganger bedt de til oss, eller bedt oss selv til de, men det passer aldri.. og ikke er de så spesielt interissert i ungen vår heller, selv om de er faddere..

Men, de har blitt med på å ta en dansketur med oss, men så kom de her og sa at de skulle ha med et annet vennepar også. Vi har også vært litt sammen med det andre venneparet, men de er totalt forskjellige fra oss, og jeg spesielt føler at jeg har ingenting å prate med de om. Dama der er så verdensmester, og hele tiden påpeker ho "feil" ved vår måte å oppdra ungen vår på. (Det går mest på at vi ikke har gitt brus og godterier ennå..)

Men, hvordan skal vi si til de at da vil ikke vi være med? Det var jo i utgangspunktet bare vi 4 som skulle dra, og jeg hadde håpet at vi kunne på en måte finne litt tilbake til hverandre igjen på denne turen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jo ikke så mye å gjøre med det egentlig! Jeg tror det kan være lurt å bruke turen på å få de til å "gjennopdage" dere!

Vær dere selv og kos dere masse! Vær innkluderende og hyggelig!

Tror det er mange som blir litt "skremt" når andre får barn, og kanskje det blir en smule for mye babyprat også den første tida!

Hvis det ikke hjelper, og de ikke virker interresserte etter dette, så tror jeg at jeg hadde droppa de, og heller "gått på jakt" etter et annet vennepar!

Vi hadde også en periode da småen var liten der vi ikke var fullt så mye med vennene våre, men det løsna seg opp når vi "løsna litt på oss" og ikke "bare" var småbarnsforeldre lengre!

håper det ordner seg! kjipt å miste venner på den måten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...