Gå til innhold

Tynne unnskyldninger fra ego mødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å si at ungen har godt av at mamma har en dag fri er bare en tynnn tynn unnskyldning en sier til seg selv for å slippe å ha dårlig samvittighet for at en lar ungen være fullt i bhg mens en selv kun jobber ca 60%...

Sånn er det alltid med mødre som kanskje fikk unger for tidlig og ikke er ferdig med å legge sine egoistiske tanker på hylla....

"ungen har bare godt av at jeg...."

Å... grow up og ta vare på ungen deres slik en mamma skal..

Har ikke noen tenkt noe på hvor godt ungen har det med mamma og pappa da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva har det å si at en jente/dame/mor har en dag for seg selv i uka?

Hva tror du de gjør på disse dagene, jo de vasker hus, går på kontor osv. praktiske ting som må gjøres for husstanden. Men er vel galt det også?

Skrevet

Så et innlegg om at ei trengte alenetid hjemme.... drikke urte te og ligge på sofaen... gå på byen osv.... nyttige ting ... as if..

Skrevet

jaja om enkelte er slik så betyr det ikke at de fleste har tid til det vettu.

Skrevet

Hmm...så foreldre som får unger "sent" er mindre egoistiske?

Hva var poenget med innlegget? Hvem var du ute etter å "ta", unge mødre?

Nei..ikke dårlig samvittighet her i gården..jeg er jo hjemme med ungene mine.enn så lenge i hvertfall. Men tror ikke de vil ha vondt av å begynne i barnehagen etterhvert. Og da kan det sikkert hende en gang i blandt at jeg tar helga handelen og diverse mens de koser og leker seg med andre unger, i stedenfor å blir dratt rundt i butikker...egoistisk? Eller hensynsfullt. Endel tar husvask, handling osv når ungene er i barnehagen hvis de jobber feks 80%,,,,rett og slett for å få unna seg sånt så de kan bruke hele helgen på å finne på ting med barn sine.

Skrevet

Skaffer meg barnefri nå og da for å gjøre akkurat det jeg har lyst til! Har ikke dårlig samvittighet.

Forresten, burde ikke DU leke med ungene dine istedet for å sitte på nett og skrive piss? Om det er så politisk korrekt å bygge heeele livet rundt de små, mener jeg? ;)

Nei, skal du provosere folk her inne, må du ta i litt!

Skrevet

Jeg tviler på at ungene blir skadelidende av å være uten mamma en dag eller to i uka. De har det alltid godt med mamma, men når mamma skal være i nærheten 24-7 så er det nok henne det er "best" for.

Skrevet

Hmm... Jeg er hjemmevärende og har fulltid plass i bhg til dattern min ! Jeg var 33 da jeg fikk barn så tror ikke den teorien du fremsetter er helt riktig !

Jeg er hjemmevärende da jeg hadde en karriere jobb for å få levere og hente logistikken til å passe måtte enten en av oss väre hjemme/jobbe kortere dager eller få praktikant. Sistnevnte ville vi ikke for det er i våre öyne ego. Jobben min eller mannens kan ikke väre deltid så jeg sluttet. Levere dattern i bhg v 9 -10 og henter v 15 -16 så hun har korte fine dager. Jeg gjör alt av husarbeid og gjöremål mens hun er i bhg så efter bhg kan vi leke , kose og hun hjelpe m middag.

Nå ser jeg efter jobb deltid for å kunne gi dattern min fortsatt kortere dager og slippe hektisk hverdag.

OG PS. Har mamma og pappa det godt og har god samvittighet har barna det også - om det betyr at mor vil ha en dag fri i uken til å ligge på sofan så lader hun kanksje batteriene ? :o)

Skrevet

ja klart det er egoistist,:-)

Kjempeegoistist, å få seg en pustepause en gang innimellom, for å være opplagt og frisk når man skal være sammen med barnet...

Og barnet får en blid, uthvilt og fornøyd mor og far, som vier all sin tid til det...

Det er det mest egoistiske jeg har hørt noen gang.... haha ;-)

Skrevet

Hi er nok bare misunnelig fordi barna hennes har ikke fått noe bhg plass, så hun må være hjemme med barna sine 24/7.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...