hollering Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 vi er våken mellom 0500 og 0530 hver dag,er litt lei det kan du si.)) Skal liksom prøve å holde han litt lengere våken på kvelden for å se om han sover litt lengere,men er så vannskelig for han er jo stuptrøtt fra kl 1800. Er jo ikke så mye festlig å finne på kl 5 hver morgen..... Nå har vi spist,lekt,kjørt tog,lest bok.og kjørt litt trehjulsykkel i stua...har bare lyst til å sove.........
Nicita73 Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Hvor gammel er han? Sover han på eget rom?
hollering Skrevet 25. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2007 Han er 1 år,og sover på mitt rom.
Nicita73 Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Gutten min er 10 mnd.,og kan også våkne så tidlig.Jeg gir han smokken, pakker dyna rundt han,ligger som regel å "skravler" litt, så sovner han igjen,aldri lengre enn til 0630,men det er jo ikke så gæli. Av andres erfaringer hjelper det visst å legge de på eget rom,jeg hadde gjort det for lenge siden hadde jeg hatt et, vi driver å bygger på, men blir nok ikke ferdig før nærmere jul.
meg og jentene Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Hvis han legger seg kl 18,og sover til 5, så er jo det 11 timer... Kan jo ikke fovente at han sover mer enn det. Her i huset er det ofte bare 10 timer. Mitt forslag til deg er at du må prøve å venne han til å sovne seinere på kvelden. F.eks. ved å drøye tidspunktet han sover på dagen. Og drøye leggetidspunktet sakte, men sikkert, f.eks. med et kvarter av gangen. Ikke sikkert du får noen effekt med en gang, men etter en stund med ny leggetid, vil ha antagelig sove litt lenger om morgen.
Gjest Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Å utsette leggetiden for å få barn til å sove lenger er en kjempefeil.....det gjør bare at de blir mer trøtte, overtrøtte og enda vanskelige å ha med å gjøre. Forsøk heller å legge ham enda tidligere -og se hva som skjer. Det er også viktig å demonstrere at du syns dette er for tidlig! Ikke gi respons når barnet våkner til denne tiden, definer et fast tidspunkt for morgen (hos oss er det kl 7) Vi hadde også et barn som våknet for tidlig, og her skyldtes det blant annet at han la seg for sent, vi reagerte sporenstreks på all sutring og gråt om natten, vi lot HAN styre når det var morgen. Etter å ha innført fast leggerutine, i seng før kl 7 på kvelden, la det gå tre til ti minutt før en reagerer på gråt om natten/morgenkvisten -så sover han som en stein til klokken 7. (Før kunne han våkne mellom fire og fem om morgenen, la seg mellom 7 og 8) sleepsense.net er en metode som ha fungert for oss! Det finnes også en metode som kan virke litt absurd, men den skal visstnok fungere! Vekk barnet ca 20 minutt før han/hun normalt våkner om morgenen. Sørg for at du får øyekontakt, men gå ut så snart dette er oppnådd. Gjør dette i et par uker -så skal den biologiske klokken være innstilt på å våkne senere.
meg og jentene Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Du skriver det er "kjempefeil" å legge senere. Det er jeg ikke enig i. Det finnes mange metoder for både det ene og det andre når det gjelder barn, og det er da ganske klart at noe fungerer for noen og ikke for andre. For dere har det fungert å legge barnet deres tidligere. For oss har det fungert å legge litt senere. (Hadde en periode hun sov fra 19 til 05. Forskjøv leggetidspunktet sakte, men sikkert, og etter en ukes tid sov hun fra 20 til 06). Alle barn er forskjellige. Men takk for tipset, nå vet jeg at det finnes en annen metode som kan fungere også.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Her skal vi ikke klage på søvnen akkurat.. Han sover fra 19.30 til 8-9 på morgenen.. Men de gangene han blir lagt senere pga at vi er borte feks osv så sover han lengere om morgenen også. Han sover da de timene han pleier. Kan jo fungere på din gutt å da. Utsett duppen hannes på dagen sånn at det ikek går så lang tid i mellom duppen og legging på kvelden. Er jo verdt et forsøk da Og om han våkner så tidlig så legg han ned igjen å fortell at det er natt osv.. El kanskje en flaske melk hjelper?? Skjønner godt at det ikke er noe moro å stå opp kl 5, det er jo midt på natta..
Leola Skrevet 25. august 2007 #9 Skrevet 25. august 2007 hvor mange dubbersover han på dagen da? her i huset var det sånn og vi kutta ned på dagsøvnen.hjelper ikke over natta men etter noen uker ble kl 7 - 7.30.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå