Gå til innhold

Nesten 40 i feber pga tenner?! Hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde at det var bare lett feber det var snakk om i såfall? Godjenta holder på m sin 6 tann, hun er 9 mnd, aldri hatt feber pga tenner før men mye ubehag. Men nå i kveld og natt koker hun.. Er det normalt med så sterk feber, eller?? Veldig glad for svar...en stor smule bekymret jeg nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er normalt, og løsningen er to ting;

paracet, og noe KALDT å tygge litt på mens hun er våken.

Skrevet

Vær obs på at det går også en runde nå med feber, sår hals og hodepine uten andre symptomer. Det har dukken fått, i tillegg til jeksler på vei...

Skrevet

Ville ringt legevakten og hørt med dem. På nettet står det at det er vanlig med lett feber ved tannfrembrudd.

Vil tro 40 i feber har annen årsak.

Skrevet

tusen takk for raske svar.. Ja storebror er forkjølet nå, men jeg tror det har mye m tennene å gjøre...hun har store klumper flere steder der hvor jekslene sitter også, helt hvitt på ene siden under tannkjøttet. men det som bekymrer meg er at hun er passe temperert på armer og ben, men kroppen er varm, for ikke å snakke om hodet , det KOKER! Kansje fordi det er mer lokalt pga tennene? Aldri opplevd en så rar ferber før....

Skrevet

Det høres ut som her...

Hvor hun er småsyk og samtidig får tenner...

Hun har vært grinete i flere dager i forkant før det "tippet" helt i dag.

Men paracet, ligge naken (og tisse) i mammas seng, samt pupp løste hele greien, og hun har nå sovet som en stein siden kl 19:)

Skrevet

Uff ja det høres ganske likt ut..hun har vært litt snørrete i flere dager, men jeg tenkte det var pga tenner det også..lett å feie alt under en kam..kansje hun er småsyk hun også..stakkars små klumpene våre, men det hjelpet stort sett alltid med litt extra pupp ;-)

Skrevet

Pupp er magisk! Hehe...

Men prøv den paraceten.

Jeg tok forøvrig også å ga henne en liten dusj i ca 30 grader vann, men det var fordi hun bæsjet all over the place:p

Mulig at det også hjalp litt...

Dakar småttisene...

Skrevet

Stakkars klumpen din, bæsj over hele seg :-( Jeg ga henne oljebad m/lavendel, + soneterapi da sovnet hun helt til jeg vekket henne nå for en liten time siden og ga henne ny tablett..Hun sover nå, har fått to stikkpiller i kveld, pinex, en i titiden og en nå i ett tiden...tør ikke gå å legge meg selv om jeg er helt i koma uff..

Skrevet

Det går så bra, så lenge tablettene tar ned feberen kan du sove med god samvittighet!

Og hun sove rjo godt, da har hun ikke vondt:)

Skrevet

Skal kjenne på henne nå , hvis hun ikke er så varm tar jeg meg en liten lur, er hun fortsatt varm tror jeg ar jeg tar en liten tlf til legevakten.,mange takk for praten :-)

Skrevet

Likeså:)

Har pratet litt med deg før da;)

Hold meg gjerne oppdatert på hva legevakten evt sier:)

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at de får så høy feber ved bare tenner. Da er det nok noe mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...