Gå til innhold

Hvordan kjennes bekkenløsning ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor tidlig går det an å få symptomer på det? ifølge legen begynner jeg kanskje å få det, men det kan også være en svakhet i korsryggen etter at jeg var til utskrapning i høst. Mest sannsynlig det siste da heldigvis...selv om jeg aner at jeg kommer til å bli plaget av det likevel fremover. Våknet den gangen opp av narkosen med smerter i ryggen. Hadde smerter i 2 måneder etterpå. Så har det vært borte noen måneder, men nå har det kommet igjen. Og det nå etter at jeg ble gravid. Og det uten at jeg har gjort noe tungt arbeid. Bare holdt på å ryddet en dag....ble litt mye bøying opp og ned....og det tålte visst ikke ryggen så godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ting du har kjent på ved ein tidlegare graviditet kjem ofte fortare tilbake ved neste svangerskap. Ikkje umuleg at det er bekkenløsning. Eg og merkar at korsryggen er svakare når eg er gravid enn ellers, men det kjennest også slik ut når eg har mensen, så kansje ryggen er i ei sårbar fase pga hormonane.

Skrevet

Det er jo ikke sikkert det er bekkenløsning da. Jeg har låsning i korsryggen. Helt stiv i korsryggen og går krøkkete som ei gammel kone:) Kan nesten ikke sitte, da stivner jeg helt og må "gå opp igjen" ryggen for å kunne gå nesten normalt.

Blir jeg skikkelig stiv begynner jeg automatisk å gå bredere med bena og tar kortere skritt. Har smerter som strekker seg ned på yttersiden av høyre lår. I går strakk det også ned i lysken og jeg kunne ikke ta så lange skritt med venstrebenet:)

Ha ha, jeg er skakk og halt!

Gikk tilkiropraktor her om dagen, han knakk opp låsningen min, så det er blitt litt bedre nå. Har an lang vei å gå før dette gir seg tror jeg. Hatt det over en uke nå:)

Skrevet

Jeg har vondt i området rundt skambeinet, eller symfysen som det visst heter nå. Også øverst på innsiden av lårene og på hoftekammene. Har også sterke smerter rundt halebeinet, men antar dette kommer mer av at jeg har hatt brudd der, enn av bekkenløsningen. Men hører de snakker om at smertene også kan sitte bak. Korsryggen sier også fra nå, men vet ikke om det er pga at jeg spenner meg fordi det er så vondt lenger ned...Uansett fører bekkenløsningen hos meg til at det gjør fryktelig vondt å gå, og jeg må stortsett holde meg i ro.

Skrevet

Takker for svar. Da er det sikkert mest sannsynlig bare korsryggen som har fått seg en liten skade etter at jeg ble liggede på operasjonsbenken da og så merkes det sikkert mer nå siden jeg er gravid enn ellers. Har fått noen øvelser med legen for svak rygg som jeg skulle begynne å gjøre for å forebygge slik at det ikke skal bli verre. Men siden det er mye løft og slikt på jobb, så regner jeg med at det nok kommer til å merkes mer og mer utover graviditeten uansett hva det er

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...