Gå til innhold

j***a folkeregisteret!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hater de akkuratt nå!

Det er visst slik at om man skal flytte fra samboeren og har felles barn så må den som flytter ut legge ved nye husleie eller kjøpskontrakt og en erklæring på at samvær ikkje skal være på gammel adr.

Dette hadde eg hørt rykter om før vi sendte inn første flyttemelding, så eg ringte og hørte med folkeregisteret, men nei skulle bare melde vanlig flytting.. Så gikk det 2 uker og det hadde ikkje blitt registrert, så ringte igjen, de sa det samme og måtte bare sende ny, sendte da over nettet.. en uke senere ringer eg igjen til de! og da endelig var det noen som hadde mer peiling, hun sa at eg måtte legge ved disse papirene. Og selvfølgelig når vi har sendt de inn så er de jo vekke flere dager på kurs så ingenting blir behandlet hos de..

Så her sitter eg blakk! pga flytting som ikkje har blitt registrert så får eg heller ikkje OS.. så eneste inntekten min siden slutten av juli har vært barnetrygden på 970 kr!

Takk og pris for snille mammaen min som har hjulpet meg masse!

Å så godt å syte!

noen som vet kor lang tid dette kommer til å ta? de på folkeregisteret gir meg ikkje noe svar på det.. sier nei nå er det jo ferie osv.. er jo snart i september.. folk er vell snart ferdig med ferie nå?

*sint sint sint*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må man virkelig det? Det må være helt nytt og fryktelig bortkasta papirarbeid. Hvorfor skal de ha det på papir liksom? Syke syke regler.

Skrevet

Hva?? Slik var det ikke for ett og et halvt år siden... Måtte bare sende flyttemelding med fars underskrift.

Trygdekontoret derimot, trengte en del mer info og dokumentasjon

Skrevet

folkeregisteret har ikke lov å be om de papirene.

de skal derimot ha fars undreskrift på flyttemeldingen når du flytter ut av felles hjem med barna

Skrevet

Det samme skjedde med min samboer. Han skulle "egentlig" flytte til sin andre bolig pga skattemessige årsaker ved salg. Og det ble rene helvete. De skulle vite det ene og det andre. Legge ved kontrakt og skrive hvor mange dager far skulle overnatte i barnets hjem i løpet av 1 år. Max 4 dager tror jeg det var lov osv. De skulle ha kjøps kontrakt eller ny leiekontrakt.

Har di ikke lov, da synes jeg det er rart de gjør det.

Tror de har lov jeg.

Skrevet

Eg leverte kun flyttemelding med fars underskrift til folkeregisteret. Og er knappe 4 mnd siden. Gjekk greitt det. Fekk vel stønadene i mai/juni.

Skrevet

det er sikkert forskjell på hvem som flytter og hvem som har med barna/barnet kanskje?

at den som flytter fra hjemmet der barnet skal bo må gjøre det annerledes?

Skrevet

Kanskje. Eg flyttet fra hjemmet med barnet. og trengte som sagt berre underskrift.

Skrevet

hadde akkurat samme problem for noen mnd siden, fikk først beskjed om at jeg bare kunne sende vanlig flyttemld men så måtte jeg legge ved husleiekontrakt og underskrift fra far. veldig irriterende! Godt at du har noen som kan hjelpe deg da, det kan være en ganske vanskelig overgang å bli aleneforsørger, også økonomisk!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...