Gå til innhold

kan noen hjelpe meg,angående foreldreansvar!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva har fedre rett på når mor og far ikke bor sammen?

søsteren min har en sønn på 1 mnd,far ønsket selv å flytte ut,men har nå begynt å diskutere samversrett.

hva har han krav på??

hårer på svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke når barnet er så lite, (kan vel taes fra mor, når hun ammer det), men i utganspunktet så har vel far like mye han skulle ha sagt som mor vil jeg tro. Har flere venninner som har blitt skilte og dele samværet med far og fedrene har like mye de sku ha sagt de iallefall..

Skrevet

Det første året er mor sitt, men siden de bodde sammen har de delst foreldreansvar - dette skjer automatisk ved fødsel. Men når det gjelder overnatting hos far tror jeg ikke det skjer for barnet er 3-4 år,, for jeg mener å ha lest at før den tis så vil det ikke ha noe hensikt i forholdet til at det er til barnets beste. Men dette er komplekse regler så hun må kontakte den rette instans her for å få ett korrekt svar. Ingen av oss kan, på gruinn av at hver enkelt sak er forskjellig. Samværsrett og bidrag er ikke enkle saker :-/

Skrevet

Det kan gjerne være en god ide og få en time hos et familiekontor eller en familiemekler. Der har de en nøytral part som kan hjelpe dem å sette opp en samværsavtale.

Og et tips: det er ofte lurt å være konkret på tider og sånne ting (eks: hjem kl 12 på julaften osv...) "Fleksible" løsninger ender ofte i diskusjon. Dessverre.

Høres ut som om jeg sliter med dette, men her går det altså veldig bra - takket være en god avtale. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...