Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Jeg har tenkt å velge min bror og min søster til fadder, men begynner å lure på om jeg gjør dumt i dette. SAken er den at jeg synes det blir "urettferdig" overfor min bror dersom jeg kun velger søsteren min. Grunnen til at jeg nøler med å velge han som fadder, er vår totalt forskjellige livsstil. Han drikker øl og røyker hasj hver eneste dag. Han tar også sterkere stoffer en gang i blant. (ikke sprøyter). Det kan vel neppe kalles et forbilde jeg vil ha for mitt barn! På den annen side er han jo broren min og jeg er selvfølgelig glad i han. Han bor på en annen kant av landet og vil se ungen min max 2 ganger i året. Noen råd?
Gjest Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 ville du lånt bort ungen din til broren din en helg? sånn satt på spissen skal jo faddere ta seg av barnet hvis det skulle skje foreldrene noe.. og da må du jo stole på at denne personen tar seg bra av barnet ditt!?!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Tja.... hva vil det EGENTLIG si å være fadder da? Ingen ting, faktisk! En fadder skal bare sørge for å gi barnet kristen "input", og det er ikke alle som er så nøye med det... Dette med at fadderne skal ta vare på barnet hvis mor og far faller fra, stemmer ikke. Ikke en gang gudmoren gjør det. JEG må si at jeg ville latt broren min være fadder hvis jeg var i din situasjon, men nå er ikke jeg personlig kristen. For meg er det helt ærlig bare et navn på et papir...
aanonym Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Nå vil jo broren din være "forbilde" uansett om det er som gudfar/onkel eller bare som onkel. For det andre skjønner jeg ikke vitsen med å velge nær slekt som faddere? Hva med vennepar av dere som bor der dere bor? Et viktig poeng må jo være at fadderne har anledning til å kjenne/følge opp barnet, og dersom han bor på en annen kant av landet så kan han jo ikke det?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Jeg har en bror som er akkurat som din, og han skal få være fadder. Jeg kommer til å skrive er brev som skal ligge i safen min om hvem jeg ønsker skal ta vare på ungene om jeg dør. Jeg unner broren min dette, selv om jeg er nok så frustrert over ham. Jeg tenker slik at han sikkert har det litt tøfft psykisk siden han en gang begynte å ty til slike stoffer og da skal ikke jeg legge sten til byrden.....
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Godt å høre at det er flere i samme situasjon (anonym 09:15). Takk for deres synspunkter....selv om jeg fortsatt ikke har klart å bestemme meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå