Gå til innhold

Bror uskikket som fadder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å velge min bror og min søster til fadder, men begynner å lure på om jeg gjør dumt i dette. SAken er den at jeg synes det blir "urettferdig" overfor min bror dersom jeg kun velger søsteren min. Grunnen til at jeg nøler med å velge han som fadder, er vår totalt forskjellige livsstil. Han drikker øl og røyker hasj hver eneste dag. Han tar også sterkere stoffer en gang i blant. (ikke sprøyter). Det kan vel neppe kalles et forbilde jeg vil ha for mitt barn! På den annen side er han jo broren min og jeg er selvfølgelig glad i han. Han bor på en annen kant av landet og vil se ungen min max 2 ganger i året. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med han om det.. Fortell at du syns det er vanskelig i og med at han bor så langt borte.. Nå kjenner ikke jeg broren din, så jeg vet ikke om han forstår det. Men det er jo verdt et forsøk i det minste..

Tenk på det beste for barnet ditt.. Jeg har valgt 5 faddere til jenta mi og ei bor laaaaaaangt borte fra meg, men jeg har kjent henne siden jeg var liten, og vi har alltid vært venner. Og de 4 andre fadderene bor jo i umiddelbar nærhet..

Tror det lureste er å snakke med han.. uansett så er han jo onkel..

• 2 uker senere...
Skrevet

er i samme situasjon med min lillebror(20år), men har kommet fram til at det er jo en mest symbolsk ting det å være fadder, det er jo ikke lengere slik at barna bare blir plassert der om noe skjer oss (sånn jeg tenkte først og det gjorde meg skeptisk for det er han jo ikke klar til nå). Jeg tror det at jeg hadde valgt han hadde betydd masse for han å at kanskje livet hans får viktige verdier som han ikke har hatt for mange av før... vet ikke jeg men det er min tanke, åsså er jeg jo kjempe gla i han, han er jo min eneste lillebror:)

han bor foresten også ett halvt norge fra oss.

vet ikke om dette hjalp noe eller om du ble noe klokere, men det er det jeg har tenkt:)

lykke til med valgene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...