surrehodet:) Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Har lite erfaring med det, skal begynne i ny jobb, og ønsker derfor tips, og at noen kan dele sine erfaringer med meg:)
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Begynner med en velkomstsang, som enten har noe med god morgen å gjøre eller navnene til barna. Har så forskjellige sanger med bevegelser: Lille Petter Edderkopp, ro ro til fiskeskjør, hodet skuldre kne og tå, dansesang Leser kansje en bok eller fortelle et eventyr Har en avsluttendes sang før de skal gå og vaske hendene Noen ganger tar jeg en lek som rosinleken eller gjemmeleken... Dette opplegg er for barn fra 2-6 år :-)
mamma til sommergull07&spire Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Vi starter med velkomstsang, snakker om hva som skal skje videre om dagen, tar opp ting som barna er opptatt av eller snakker om et tema, vi har hatt f.ex. samer, brannvern, dyr, Forut osv. Vi bruker flanellografer, (barna elsker å få være med å fortelle historier), språkposer, magisk boks og tegnehistorier. Barna er i alderen 3-6 år.
surrehodet:) Skrevet 25. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2007 Takk for hjelpa:) Tar gjerne i mot flere tips:)
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Vi har samling før måltider, og i lekegrupper. Før måltidene sender vi ale barn apå badet så dem vasker hender. Deretter finner alle plassene sine i garderoben. Så har vi en ordensvakt og h*n sitter sammen med den voksne som skal ha samlinga på egen stol. Starter med en velkomstsang. Fortsetter deretter med å fortelle litt om dagen, nevne det om noen har bursdag etc. Så synger vi gjerne enda litt til. Lese bok er populært og enkle leker i ring (vi har ganske stor garderobe) Så får ordensvakta velge sang som skal synges som vi går inn til Og vi går inn å spiser. Lekegruppene hos oss er delt opp på kryss av avdelingene og planlegges derfor etter barnas alder..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå