mayaya Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Jeg bare lurer på hva det er man kan dø av i forbindelse med svangerskapsforgiftning?
Mor til et enebarn Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321187 mulig det står noe her:)
pøber´n & je Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Sirkulasjonssystemet kollapser. Altså slutter nyrer, lever og hjerne å funke
vi blir 4 :o) Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 det er svært sjelden i Norge i dag, men det er jo noen tilfeller.. jeg var selv svært syk, og fikk beskjed om at det var ikke langt unna. Lå lenge på intensiv etter at lillegutt var født, og det var ingen morsom opplevelse. Fikk beskjed om at de så slike tilfeller svært sjelden. behandlingen for svangerskapforgiftning er hovedsaklig å forløse barnet, men i mitt tilfelle reagerte kroppen fortsatt og forgiftningen utvilket seg.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 Indre organsvikt. Først svikter leveren og så tar den med seg resten.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. august 2007 #6 Skrevet 24. august 2007 For de fleste vil svangerskapsforgiftningen sitte i etterpå. Særlig om den var alvorlig. Det er derfor mødrene holdes under observasjon. Selv lå jeg på intensiv overvåkning i to døgn.
vi blir 4 :o) Skrevet 24. august 2007 #7 Skrevet 24. august 2007 selv om man har begynnende organsvikt, kan man jo bli frisk fra det igjen også ) Det kalles HELLP, og er en alvorlig grad av svangerskapsforgiftning.Jeg hadde begynnende lever og nyresvikt, men nå, noen mnd etter ser man ingen tegn til dette. kroppen fikser seg fint igjen den ) bare man får behandligen man trenger! Men det var skumle saker, og satte jo en real demper på morsfølelse og barseltiden!
mayaya Skrevet 24. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 24. august 2007 Takk skal dere ha. Jeg lurte fordi det var ei som dessverre døde nå, av det. 3 uker etter fødsel. Jeg fik så innmari vondt av det barnet og den pappaen :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå