prøvekluten+3små Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 får enkelte ganger følelsen av å være seint ute her,som ikke har handla bleier og salver enda..hvor mye har/hadde dere klart rundt denne tida?
lizzie har blitt 2barns mor Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 jeg er i uke 37 nå, har enda ik kjøpt bleier og salver. hadde ik vong i uke 34 jeg. tar det litt som det kommer. pappaen kan kjøpe bleier og salver om det skjer noe før jeg har fått kjøpt dette
Gjest Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Salve fikk jeg tips om av barnepleier på barsel etter å ha født (løveapotekets barnekrem) så det kjøpte jeg på apoteket på sykehuset den dagen vi skulle hjem, og brystpumpe kjøpte jeg da vi skulle hjem, for jeg hadde såå mye melk. Ikke alt sånt man kan forutse, så ta det heller litt med ro og se hva dere trenger etterhvert.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Bleiene jeg fikk i Liberopakken... Ja, nå står det en tvillingvogn i en kasse på loftet, sammen med bilstol, dreamibag og klærne etter storebror...Men det er jo ikke klart, pakket ut vasket og ryddet nei! Helga skal brukes til å ordne litt (uke 37 er snart ved sin ende). Vurderer å pakke bag/skrive liste... Jeg er visst på hælene jeg!!! Må forsøke å sove nå. Kynnerne til tross! Gutten er en solstråle en gang mellom seks og åtte i morgen, og pappaen i ferd med å bli syk (iiiik!) Natta snuppa!
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 jeg er i uke 35 og har ikke kjøpt bleier, men fikk gratis når jeg kjøpte en vogn i sverige og når jeg kjøpte bilstolen noen uke senere på samme butikk. så fikk jeg enda mer i dag når jeg hentet den babypakken på apoteket.. da fikk jeg oxo m noen vareprøver m noe våtservietter, badeolje og krem osv..
prøvekluten+3små Skrevet 24. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2007 phui,så bra d ikke bare er meg da;o) hihi,nå føler jeg meg jo nesten flink her;o) har vogn på gjesterommet,en bilstol i plast og noen babyklær som fortsatt ligger i posene sine jeg..men så er det jo i teorien syv ukerigjen og da,så føler liksom ikke no rush..bare klør meg litt ekstra i hue enkelte gangernår jeg får kommentarer som "hvaa har du ikke gjort det enda???det husker jeg jeg gjorde i uke blabla.." nei,nå skal jeg følge snellas gode eksempel her og gakke lalle..er vel , solstråler oppe og tripper forran barnetv her og i åttetida ja;o) natta til deg og snellis;O) god bedring til mannen(drikk solhatt;o))
velsignet med to Skrevet 24. august 2007 #7 Skrevet 24. august 2007 Jeg er 34+0 i dag, og det eneste vi har klart er vogn, stellebag, lammeskinnspose og litt klær. Begynner storhandlinga til uka vi.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #8 Skrevet 24. august 2007 Er 37+6, har bestilt vogn, arva en del klær som jeg ikke har vaska, skal låne/kjøpe stellebord, voksipose og vugge fra familien som bor et stykke unna......har kjøpt bilstol og fått seng+madrass i hus, og har henta pakke fra apoteket og liberoklubben. Og det er det! Har lånt en brystpumpe og, men må jo vaske/koke... Huff; har virkelig ikke orden på noenting, og det nærmer seg jo med stormskritt dette!
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 24. august 2007 #9 Skrevet 24. august 2007 Slapp av, det er fler...jeg er -4 nå, og har hverken bleier eller salver i hus. Tar det med knusende ro, kiwi her har åpent til elleve hver dag, og apoteket til åtte...så tror vi skal klare oss... har virkelig ingen anelse enda, om vi trenger alt det de anbefaler oss å kjøpe. Så vi ser an litt vi:)
r r r Skrevet 25. august 2007 #10 Skrevet 25. august 2007 Vi har jo alt vi trenger etter de andre to. Nå står alt stablet i sprinkelsenga ute i gangen - litt dårlig plass siden vi driver oppussing/ombygging/innredning. Ny bil er bestilt, bleier kjøper vi på vei hjem fra føden. Det eneste jeg ser at vi mangler er en kommode til babytøyet.
sivilivikivi Skrevet 25. august 2007 #11 Skrevet 25. august 2007 Jeg er i uke 34 og har ingenting klart for å si det sånn.
betty74 Skrevet 25. august 2007 #12 Skrevet 25. august 2007 Er i uke 33 og har litt klær + en bilstol. Dette er nr to, så snart må jeg på en liten runde for å hente tilbake utlånte ting + klær. Vognen har jeg fått høre at butikken har i løpet av et par uker, så da er det bare seng igjen av de store tingene. Salver og bleier o.l har jeg ikke tenkt på engang... men føler at jeg har god tid.
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 25. august 2007 #13 Skrevet 25. august 2007 Så trege dere alle er da... ehh, eller så er det jeg som har gått litt bersek, hehe... Er 32+2 jeg, og har alt klart.. Det eneste jeg ikke har gjort er å struke blonde-kravene og sengesetta... Bleier, kremer og stæsj står "laina" opp i hylla på stellebordet... Klærne ligger syvasket og fine i kommoden, senga er satt på plass (har ikke redd opp altså)... Men det er klart... jeg er kontroll-freak av dimensjoner jeg da.... Men skjønner at det er jeg som er aaalt for tidlig ute....
Gjest Skrevet 25. august 2007 #14 Skrevet 25. august 2007 er straks uke 36 og alt er kjøpt inn & klart til bruk :-D Sengtøy er lagt på senga,bagen er pakket,klær til babyen e vasket og lagt i kommoden. Sist fikk jeg i uke 37 og ingenting var klart, det var utrolig kjedelig =/ Så denne gangen er jeg godt forbredt ja :-D
prates :-) Skrevet 25. august 2007 #15 Skrevet 25. august 2007 Du kommer til å bli overrasket over hvor lite man trenger den første tiden! Babyen trenger mamman og pappan sin, en pupp og masse omsorg. Det meste av utstyret kan man ta litt som det kommer :-) Husk at du skal være fire dager på sykehuset, og der har de det meste man trenger. Så er det er bare deilig for mannen din å ha noen ærender i den tiden. Kjøpe bleier, gå på apoteket for deg, ordne de siste forberedelsene hjemme osv. Og når du først har kommet hjem og kommet litt inn i rutinene, har du masse tid til å trille rundt og kjøpe litt klær, se på vippestol osv. Bruk heller denne siste tiden til å slappe av og hvile ut før livet blir helt annerledes! Lykke til :-) Hilsen en som venter på nummer to :-)
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 25. august 2007 #16 Skrevet 25. august 2007 Jeg er i uke 38+3 og kjøpte først bleier i går. Salver og sånt har jeg ikke kjøpt, og kommer sikkert ikke til å gjøre det før evt etter fødselen. Satser forsåvidt på å klare meg med babyolje til å begynne med, og der har jeg fått noen gratis-prøver jeg bruker først
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #17 Skrevet 25. august 2007 Tok det med knusende ro første gangen. Og det ente med at mannen måtte gjøre det meste når jeg var på sykehuset. Hadde vasket gjennom litt tøy og vogga og vogna var der jo. Men han brettet tøy, innredet rommet, la på senga, handlet bleier osv uten meg tilstedet. Denne gangen blir vel det samme... Men jeg skal gjøre klar en liste med hva han trenger å gjøre så han ikke sliter seg så ut;)
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 25. august 2007 #18 Skrevet 25. august 2007 Hadde termin for to dager siden, og har enda ikke kjøpt bleier eller salve. Men resten er klart... Var sikker på at jeg skulle føde før tiden, så til og med sengen ble satt opp i uke 37... For øvrig er jo ikke magen blitt noe mindre siden den tid, og vevegeligheten er det så som så med nå. Hadde vært tungt å skulle skru sammen ting nå, pluss jeg dumper bare inn i ting når jeg går i butikker. Har heller ikke kjøpt veldig mye klær - vet jo ikke hvor stor vidunderet blir. Lykke til med forberedelsene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå