babyandme Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Har man rett på f.penger dersom en får et vikariat og ikke fast jobb? (vet at en generelt må ha jobbet minst 6 av de 10 siste mnd for å ha krav på noe hvertfall) Hvor stor stillingsbrøk må det være da, minst 50% eller? (evt grunnbeløp osv) Hm, lure lure.. Lyst på to nokså tette barn, men må planlegge litt først.. OG få det månedlige tilbake snart...! (Ammer fortsatt-har det MYE å si for når man får mensen tilbake eller??) En lett blanding med spørsmål, hehe.. ;O) Håper noen med erfaring kan svare meg på dette!! Takker for svar!
babyandme Skrevet 24. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 24. august 2007 Obs.. jeg har kikket på trygdeetaten sin nettside ang f.penger, men ble ikke klokere av det egentlig...
Herkules Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Vikariat er likeverdig som fast stilling Jeg vet ikke om du må ha en bestemt % men tror ikke det Må tjene mer enn et minstebeløp tror jeg. Det sier seg jo nesten selv Tjener man for lite så vil det lønne seg med engangssummen man kan få. Jeg ammet/ammer mye men fikk likevel mensen regelmessig tilbake etter 4,5 mndr. Jeg har alltid vært veldig regelmessig så det var ikke noe overaskelse det da. Lykke til med nr 2 Husk at permisjonen teller som å jobbe (om du er i fødselsperm nå) samt at du kan ta ut ny perm inntil 12 uker før termin.
skilpaddemamma Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 tror ikke det har noe å si hvor stor stilling du har, det har ihvertfall ikke noe å si om det er vikariat eller fast jobb. men har du feks 40% stilling og skal ha permisjon med 80% lønn blir det jo ikke akkurat så mye igjen, så det er jo litt å tenke på ift stillingsprosent. ang mens, du får den vel ikke noe fortere tilbake når du ammer, ervel et urinstinkt kroppen har, ta vare på et barn av gangen. det er jo selvfølgelig en hel haug som får mens tilbake selvom de ammer. med mine to første fikk jeg mensen tilbake når jeg ammet kun morgen og kveld, da var de vel rundt ti mnd.
babyandme Skrevet 24. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2007 Oki, takker for svar:) Syntes bare å huske at jeg leste noe om minimums stillingsbrøk.. men om 50% tilsa et grunnbeløp for å ha krav på fødselspenger husker jeg ikke. Jeg fikk engangs stønad sist, så ønsker å opparb.meg f.penger en evt neste gang! Får bare se når tante rød stikker innom igjen da.. jeg ammer fortsatt, er snart 5,5mnd siden fødselen..
Herkules Skrevet 24. august 2007 #7 Skrevet 24. august 2007 Det er somregel nattammingen som holder tr. unna. Tror det hadde litt åsi i mitt tilfelle siden gutten min sov lange økter i flere månder i forkant av at TR. dukket opp igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå