Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 altså som har det som navn? har sett flere som har skrevet det her inne. er det et navn liksom?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Bikkja til naboen heter Nemi.....den bjeffer hele dagen...usj..
meg & to små vampyrer Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Jeg har sett at det er flere som har det som navn på jentene sine nå. Gjerne i kombinasjon med noe annet, tror jeg har sett 3 ulike slike dobbeltnavn med Nemi først.
Carnivale Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Ja, har sett flere (ingen av mine unger heter det...) her inne. For meg blir det merkelig å kalle ungen Nemi, det ER en tegneseriefigur...men hver sin lyst.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Har sett på sånn barnevognsskilt ei jente som heter Nemine, har også sett Levian ..... (husker ikke andrenavnet)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Nemi er en tegneseriefigur. Hva er det neste, å kalle ungen sin for Pondus?! Ett fett, Nemi er et "navn" bare umodne småjenter vil finne på å bruke. Dere Nemi-mødre, er det noen av dere som var en dag over 22 da dere ga barna deres det navnet?!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #9 Skrevet 25. august 2007 ...der tror jeg du traff spikeren på hodet, neppe noen over 22 som kaller ungen sin Nemi...eller, kanskje 23 da
Beama Skrevet 25. august 2007 #10 Skrevet 25. august 2007 Nemi er helt ok det for de som liker det! syntes ikke att det er noe gale med navnet fordi om det er det samme som en tegneseriefigur. Jeg ville ikke valgt navnet, men det er fordi Ilderen min het Nemi, hadde en som het Hårek og.. hehe Men ikke heng folk ut for sitt navnevalg på barna... alle har hver sin smak!
Muffinsmamma Skrevet 26. august 2007 #11 Skrevet 26. august 2007 Vel, jeg syns nå folk skal passe seg litt... har sett utrolig mange bisarre navn her inne og Nemi er et av de mest normale av dem må jeg si!
Gjest Skrevet 26. august 2007 #12 Skrevet 26. august 2007 Nemi er er fint navn. Du, dere som beskylder Nemi foreldre for å være "22 år og umodene" må være utrolig dømmende, og dere må sitte inne med veldig lite sosial inteligens.....stakkars dere.
Medium fikk guttebass Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 Hvorfor er det alltid noen som må rakke ned på folk her? Navn kommer og går i alle varianter, og kom ikke her og si at det ikke er andre "populære" navn som er plukket ut av romaner, filmer, tegneserier osv. Slutt å være så negative og la nå folk få velge de navnene de vil, uten at noen må komme med spydige kommentarer.
Beth84g Skrevet 26. august 2007 #14 Skrevet 26. august 2007 Nå er jo egentlig Nemi ett gammelt Irsk navn som betyr vakker,hellig gudinne. Men dessverre er det en del folk som er så trangsynte at de kun ser det lille de har koblet navnet til... som da er en tegneserie. Nemi er ett nydelig navn. Og tegneserien fikk navnet fra den berømte innsjøen uten for Roma som heter Lago DiNemi. En magisk innsjø som det knyttes mye vakker natur, og mystikk til. Så navnet er faktisk mer gjennomtenkt for de som velger det enn for de som "dømmer" Nemi mødrene for å være umodne. Hva heter barnet ditt da, HI? Og hvilken betydning har det? Noe enkelt som livets lys,mamma,flink husmor ol??
OsloMor Skrevet 26. august 2007 #15 Skrevet 26. august 2007 Det burde iallefall ikke ha vært noen over 10 år som gjorde narr av navnet til noen. Herregud og barnslig det er .
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #16 Skrevet 26. august 2007 Vel, nå har det seg slik at tegneren bak Nemi ikke fant ut at Nemi var navnet på en innsjø i Italia før flere år etter Nemi ble utgitt for første gang. HUN trodde nemlig selv at det var et artig ord som bare datt inn i hodet hennes, og det bør vel si sitt? Mine barn har helt vanlige norske navn. Hun som kritiserte Nemi-mødre over og mente hvert eneste ord.
Gjest Skrevet 26. august 2007 #17 Skrevet 26. august 2007 Tegneseriefigur eller ikke, jeg synes Nemi er ordentlig søtt jeg! Kjempeklingende navn, og Nemi i tegneserien er jo ei kul jente, så hvorfor ikke? jeg er ikke fan av megaspesielle navn, men så synes jeg ikke at Nemi er så veldig spesielt heller. Men hører en del navn her inne på DiB som får håret til å reise seg på hodet. Nevner ikke eksempler, for det å få høre at nettopp DU har valgt et teit og utrolig stygt navn til den elskede ungen din, er ubeskrivelig sårende. Så jeg mener at enhver mamma bør holde seg for god til å rakke ned på andre sine valg av navn! The End!
Northernlights Skrevet 27. august 2007 #18 Skrevet 27. august 2007 Nemi er jammen ikke det "rareste" navnet jeg har hørt,selv om det var veldig uvant. Jeg har selv valgt et navn på småen som absolutt ingen her på Dib liker, men pyttsann...hva gjør man ikke for å føre et Cherokee navn videre. ;o)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #19 Skrevet 27. august 2007 Denne debatten har vert oppe tidligere inne på BiM og her er linken: http://www.barnimagen.com/forum/thread/5924575 Som dere ser så har Nemi Lise også skrevet ett innlegg her. Jeg kjenner henne og VET hvor hun fikk navnet fra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå