Gulan, gullet og gullklumpen Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 bare lurer, jeg synes selv at jeg har blitt mer harmonisk. myyye mindre selvopptatt enn tidligere. kanskje litt mer strukturert med husarbeid, mer opptatt av rutiner i hverdagen. er bare 2 1/2 mnd siden lille ble født, men har ennå en slags nyforelska følelse og blir glad når jeg våkner opp sammen med han om morgenen:)andre som har forandret seg?
Søskendrøm<3 Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 blitt mindre selvopptatt, og gidder ikke bry meg om små bagateller lenger. det viktigste er at alt er bra med tulla, og at jeg og kjærsten har det bra sammen.
Gjest Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 absolutt! blitt mye flinkere med penger, mere ryddig, blitt roligere og mer moden og reflektert og dessuten blitt ett mye lykkeligere menneske:)
Gjest Renate&nydelige christina06 Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Bryr meg litt mindre om utseende. Før måtte jeg alltid sminke meg endel og ha på meg klær som matchet++tilbehør...!!:-) Nå er jeg mye mer avslappet....ganske deiligt, samt da er det såå mye kjekkere å virkelig pynte seg til fest!
stinelin81-3 smågull Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Nå har jeg aldri hverken sminket meg eller pyntet meg mye i hverdagen:) men jeg bryr meg enda mindre om sånt nå ja. Synes det er mye morsomere å bruke penger på vesla enn meg selv... når jeg først skal shoppe.. føler meg hakket mer voksen:)..
<3 + <3 + ? Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Jeg tenker mye mindre på meg selv og jeg irriterer meg ikke over bagateller lenger. Også blitt litt mer strukturert i hverdagen....ikke at det skulle mye til.
SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Vet ikke helt om jeg virkelig har forandret meg, men det å få barn har gjort at jeg føler me voksen. Ikke alderen eller det å gifte seg gjorde det. Men nå føler jeg med som en voksen. Spørs om det er positivt eller ikke.
LINDA*** Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Tja... Ikke mye. Jeg sminker meg som vanlig. (Hvorfor skal det bli noe annerledels? Føler meg ikke noe mindre god mor for det. Virker som det er en selvfølge at man ikke skal se bra ut når man har blitt mamma??) Har på meg det samme som før. Går på by'n som jeg vil (pappan og jeg bytter på hvis en av oss vil ut med kompiser/venninner). Når jeg tenker meg om bruker jeg kanskje mere penger nå enn før. Jeg er jo oftere i by'n på dagtid eller på kafé. Og da får $$$$ bein å gå på!! Føler meg fortsatt like barnslig (jepp, hakke blitt voksen enda jeg da;) og vasker huset like mye som jeg slapper av Med andre ord: still the same;)
meg & to små vampyrer Skrevet 25. august 2007 #9 Skrevet 25. august 2007 Nei, jeg føler meg ikke mer voksen eller noe. Heldigvis. Men føler meg litt generelt utmatta, he he:)
Gjest Skrevet 25. august 2007 #10 Skrevet 25. august 2007 Tja, er vel som før når det gjelder ryddighet og og slikt, men merker at jeg ikke bryr meg om bagateller lenger jeg heller. At pjokken har det bra er det aller aller viktigste uansett, og at vi er friske og har det fint som familie
*ønsker nr 2* Skrevet 25. august 2007 #11 Skrevet 25. august 2007 er vel akkurat den samme, på d flest områder... men merker at jeg på noen områder er litt annerledes, i postiv retning. . blit meget pengebevisst blant annet, mn alt går i positiv retning(om man bort fra husarbeid, der er jeg ikke, og tviler på at jeg kommer til å bli, flink, mn det går ann å leve her fordet )
Gjest Skrevet 25. august 2007 #12 Skrevet 25. august 2007 Bruker selvsagt mye mindre tind på meg selv, om jeg vil d eller ei.. Jeg er fornøyd med livet mitt som d er nå, venter liksom ikke på at noe bedre skal skje, som jeg gjorde før.. Jeg er blitt utrolig følsom når d gjelder barn, f eks hvis jeg leser noe tragisk om barn etc, griner så tårene triller!! I tillegg har jeg fått bedre selvtillit, og er mer bestemt..
Mamman til M&E Skrevet 25. august 2007 #13 Skrevet 25. august 2007 Blitt generelt mer harmonisk og enda mer følelsesmenneske enn jeg var fra før :-) Kjenner meg rett og slett lykkelig som mor til verdens skjønneste gutt :-) og tenker det mange ganger om dagen.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #14 Skrevet 25. august 2007 Tenker mer over hvilke verdier jeg har, hva jeg står for. Er mer fornuftig i forhold til pengebruk. Ha større fokus på familie, nærhet og slikt.
Gjest Skrevet 25. august 2007 #15 Skrevet 25. august 2007 Ja, jeg har forandret meg veldig mye i de årene jeg har vært mamma nå. Før var jeg nok (selv om jeg ikke så det selv, for jeg var jo hjelpsom osv også) ganske selvsentrert og egoistisk, et sant rotehode osv. Å få barn har lært meg å bite tennene sammen og få ting jeg absolutt ikke vil gjøre gjort, å sette mine egne ønsker og behov på vent og prioritere ungene selv om jeg er sliten, å være en bedre støtte for min mann, mindre dømmende ovenfor andre og myyyye mer ydmyk generelt. Likevel har jeg nok en lang vei til å gå før jeg er den personen jeg vil bli :-) Og hvert barn og hvert år med barna forandrer meg enda litt mer fordi de hele tiden gir meg nye erfaringer og utfordringer.
Alba44 Skrevet 25. august 2007 #16 Skrevet 25. august 2007 Det som har endret meg mest er at jeg er at jeg er blitt mer ydmyk og så takknemlig ) Høres jo ut som ei eldre dame når jeg sier det(hehe...), men det er sånn jeg føler det. Jeg må jo være verdens heldigste som er mamma til lillegutt!! :-D Har nok også blitt mer økonomisk den senere tid.
Gjest MammaTil3 Skrevet 25. august 2007 #17 Skrevet 25. august 2007 Jeg har blitt flinkere til å gjøre ting jeg egentlig ikke liker, eller har lyst til å gjøre, som husarbeid. Ellers har jeg verken blitt mer tålmodig, mer harmonisk eller et bedre menneske, har bare blitt flinkere til å telle til 10, til å ikke bry meg om hva andre måtte tenke eller synes om meg, og legger kanskje litt bedre merke til andre menneskers behov. Selv om jeg enkelte dager føler meg som noe katta dro inn, er det flott å være mamma.
Gjest Skrevet 25. august 2007 #18 Skrevet 25. august 2007 Jeg har blitt mye mer distre og ueffektiv. Tenker mest på nurket mitt og får lite annet gjort.
Jeenie Skrevet 25. august 2007 #19 Skrevet 25. august 2007 På en mnd er jeg blitt mer økonomisk, mer ryddig og strukturert, mer harmonisk men samtidig også mer urolig og redd for at noe skal skje med lillegutten min... Tålmodigheten min tåler å bli strekt myyyyyye lenger nå, men samtidig finner jeg meg i mindre krøkk fra sambo...
hit og dit Skrevet 25. august 2007 #20 Skrevet 25. august 2007 Eg var litt redd for at eg skulle bli ei overbeskyttande hønemor, men den fasen gjekk over etter ei lita stund. Ellers så er eg den samme gamle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå