Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Finnes det avlastningstilbud for spebarn for oss alenemødre som ikke har barnefri i det hele tatt? Er det noe kommunen tilby eller er det via en forening man får et slik tilbud? Og fra hvilken alder er det aktuelt?
Janne&Noah Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Jeg fikk det. Alene med kolikk barn. Eneste hjelpen jeg hadde var mamma. Men hun hadde nettopp operert skuldra og hadde langtkommen slitasjegikt i begge hofter. Må tenke litt, men lurer på om gutten min var 4 mnd da jeg fikk avlasning. For da skulle mamma inn til oslo og operere hofta. Jeg var livredd, deprimert og alene. Helsesøstra ordna det med en gang. Jeg fikk en hjelpepleierlærling 5 timer i uka. Billig arbeidskraft og bra erfaring for hun:) Selv om avlastninga er over så passer hun han enda:)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Familiehjelpen (Oslo sanitetsforening) kan hjelpe med avlastning hjemme hos deg en dag pr uke. De tilbyr ikke dette i alle bydeler, så det kommer an på hvor du bor... Det skal ikke være en "barnevaktordning", men noen å snakke med+ og gi deg tid til å sove litt/ vaske huset/ diverse. Ellers har du Rødhette-prosjektet i Oslo, hvor en kan passe noen barn en kveld i lokalet der, og få en frikveld alene senere i bytte .
ukjent Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Prøv homestart(tror jeg det heter) om du bor i Oslo. Spør på helsest. Kjenner ei som fikk avlastning av de et par timer hver uke..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Anbefale at du spør på helsestasjon, for der vet dem mer om dette. Og kan dessuten gi deg råd også.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Dersom barnet ikke er avhengig av å ammes, kan man få besøkshjem til helt bittesmå via barnevernet. Det er vanligvis kø for å få besøkshjem, i hvert fall i de store byene, og det hjelper på om man har lite nettverk og barnet ikke har samvær med den andre forelderen.
tonebf Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 nå veit jeg ikke hvor gammel barnet ditt er men jeg fikk avbelastning igjenom barnevernet fra mini var 10mnd =)
Gjest Skrevet 26. august 2007 #9 Skrevet 26. august 2007 Hei. Hvis det er noen i mitt område som trenger noe hjelp må dere bare si ifra. Jeg har mye erfaring med de minste og god tid både dag, kveld og helg. =)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #11 Skrevet 28. august 2007 Jeg så at det kom flere svar her-TAKK! Hamar jente, det er dessverre ikke strøket, men så flott at du tilbyr!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå