Gå til innhold

jeg blir helt deprimert!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter med så sinnsyykt mye regninger fra ekteskapet....allt står i mitt navn....og jeg får ikke refinansiert..:-(

selve beløpene er ikke så mye tilsammen...men det er skyhøye renter og gebyrer på de stygge krdeditt kortene jeg ble "tvunget" til å ta opp....mannen var spilleavhengig...og spillte vekk pengene våre gang på gasng på gang.....

dumme meg lot nok det forholdet gå for langt....er jo så glad i han selvom....:-(

nå er jeg alene med to...og husleie som er skyhøy...og med alle regningene...har jeg kanppt 1000kr i mnd å leve for på oss tre...:-(

jeg blir så fustrert og lei meg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo ganske alvorlige ting som du ikke har godt av å gå å tenke på!! Du mister jo overskudd til alt når økonomien blir så usikker. Urettferdig at du skal sitte igjen med alt dette! Fysj! Jeg ville prøvd å snakke med noen som kan hjelpe å få orden på det økonomiske. Kan du snakke med noen i banken? evt. ta opp et lån til å dekke kredittkortene siden det er så høye renter. Snakk med trygdekontoret. sosialkontoret kan hjelpe deg med regninger du ikke klarer å betale. Vet ikke om dette var til noe hjelp, men ikke stri med alt alene hvertfall.

Skrevet

Prøv å inngå nedbetalingsordninger. Send dem mail og si at du kan betale f.eks. max 500 pr mnd til hver kreditor. Vær bestemt og tydelig i språket, ikke forhandlende. Svært sjelden du får nei til det. Da vil det ta land tid, men dere vil overleve i hverdagen også. Prioriter husleie, strøm og mat. Strøm stenges raskt ved manglende betaling.

Ellers finnes det gratis gjeldshjelp å få, ta et søk på google for å finne de som tilbyr dette.

I tillegg søker nå dinside.no/økonomi etter folk med økonomiske problemer, som får hjelp av masse fagfolk til å ordne opp, dersom de stiller opp i reportasjen.

Skrevet

Glemte å si at gebyrene løper på den første måneden etter det har gått til inkasso, og ikke noe mer senere, så du betaler ikke særlig mye mer ved å dele opp regningene på f.eks. 10 måneder. Så lenge du betaler bittelitt pr mnd, sender de ikke regningen til forliksrådet. Til og med innbetaling av kr 100 pr mnd på en regning på 3000, er nok til å unngå at de går videre med saken. Grunnen til dette er at du ihvertfall viser vilje til å betale, tross liten evne.

Gjest marie-s
Skrevet

Huff, det der hørtes ikke bra ut, men jeg har et par forslag du kan prøve. Ta kontakt med organisasjonen for spilleavhengighet, mulig de har noen tips å komme med. En økonomisk rådgiver hos sosialkontoret kan eventuelt hjelpe deg med å skrive brev til kreditorer, eventuelt hjelpe deg å finne en billigere plass å bo. En annen mulighet er at du selv skriver brev til kreditorer der du setter opp et budsjett over inntekter og utgifter, forklarer situasjonen og at du er villig til å gjøre opp for deg. Jeg vet at det er mulig å få kredittkort selskap til å redusere renten til nesten null.

Hvordan er det med eks mannen din? Har han jobb og inntekt? Det kan være at du faktisk kan dra han inn i forliksrådet og få han til å tilstå at han brukte pengene, dermed vil han bli dømt til å betale deg tilbake. Du skjønner det at løpet trenger ikke å være kjørt selv om du har alt lån i ditt navn, får du så en dom på han i forliksrådet så vil namsmannen kunne gå inn å trekke han i lønn om han ikke betaler, har du noen vitner på han spillegalskap? Logger fra nettet? Transakjsooner fra nettet hvor han har brukt ditt kort men kun han har brukerkonto?

En siste løsning kan være å velge gjeldsannering, men dette betyr at "staten" styrer økonomien din i noen år og gir dere lommepenger, men jeg vil uansett tro at det blir mer enn 1000 i mnd. Dette siste er foresten et veldig godt argument til kredittorer for å få det til å sette ned eller ta bort renter for de vet at om du velger gjeldsannering så vil de tape på det.

Nå kommer jeg ikke på mere så du får ha lykke til

Skrevet

å nei å nei, dette var ikke noe trivelig lesing. Det første du gjør er å kontakte www.gjeldsforhandling.no De er hjelpsomme med å refinansiere lån og snakke med kreditorene. Send en forespørsel til de, asap!

Dårlig økonomi er roten til alt vondt, du blir utslitt av å tenkte økonomi hele dagen, og jeg håper du klarer å få fiksa dette så du har mulighet til å leve uten disse bekymringene hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...