Gå til innhold

Aner ikke forskjell!! (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangsfødende (37+3) så går her å kjenner på hver eneste magevondt....

Men det jeg synes er frusterende er at jeg ikke helt vet/skjønner hva som er kynnere, hva som er modningsrier, hva som er bekkenløsningen, hva som er vanlig ryggvondt (hadde endel ryggplager, året før jeg ble gravid) og hva som er bare babyen som flytter på seg????

Blir så irritert innimellom altså!! har innimellom noe som kjennes ut som mediume menssmerter, og noen som kjennes ut som magen skal sprekke (må sjekke magen etter disse, i frykt for at hele magen er full av flere strekkmerker).

Noen ganger kjennes det ut som strålinger midt under magen (rett ved blæra), noen ganger kjennes det ut som skambenet holder på å knuse, noen ganger kjennes det ut som hodet er på vei ut og andre ganger kjennes det ut som noen stikker noe inn i korsryggen på meg.....

Kjenner også innimellom litt "kiling" under magen, akkurat som babyen rører på fingrene sine eller no....

Noen som har noen forslag til mine vondter?? Blir veldig glad visst noen har noen analyse på dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det skal ikke være lett å være gravid! Jeg venter nå mitt andre barn og tenker ikke så mye på alle vondter men det gjorde jeg første gangen jeg var gravid. Akkurat som deg.

Det er ikke lett å vite hva som er hva men jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Mensmerter har jeg flere ganger til dagen og tenker at det er en type modningsrier (er i uke 36 nå), kynnere har jeg mye av og det kan kjennes ut som om magen sprikker. Magen blir hard og det gjør litt vondt samtidlig som det presser på innifra på en måte.

Jeg har også følelsen av at hodet kommer ut av og til og strålingen i blæren har jeg hatt mangen ganger. Jeg tror det er babyen som beveger seg og sparker bort i ting og tang. Ryggplager har jeg vel egentlig ikke men har kjent litt av bekkenløsningen i form av vondt i rumpeballene og lysken.

Vet ikke om det var hjelp i dette svaret.

Lykke til videre!

Skrevet

Hehe - synes det var veldig bra skrevet. Høres ut som meg. Det er hele tiden et eller annet på gang, men hva er spørsmålet.

Jeg kan nok ikke hjelpe deg, men jeg for min del satser på at alle vondter sørger for at kroppen snart er klar for fødsel.

Skrevet

tusen takk for svar :)

skal til jordmora på tirsdagen, å da skal jeg definetivt snakke med henne om mine vondter :)

Har ikke spurt så mye om det tidligere, fordi jeg føler at jeg ikke klarer og "syte". Akkurat som når jeg skal til legen, og lege spørr hvordan det går, å det kommer automatisk ut av meg: joda, bare fint her...ikke noen plager :)

Men nå skal jeg klare å spørre henne :)

Skrevet

Hello Sistah!

Min tolkning:

* mediume menssmerter = det tøyes og strekkes så man blir øm i livmoren

* som magen skal sprekke = sterke kynnere, som om en kort eller lang stund vil bli til til modningsrier (og du kommer kanskje ikke til å skjønne forskjellen før etter fødselen og du ser det hele i perspektiv...)

* strålinger midt under magen = babyen legger seg til på en nerve, på blæra eller dytter borti noe annet som reagerer med å få vondt

* skambenet holder på å knuse = bekkenløsningen (uten tvil!!!)

* hodet er på vei ut = bekkenbunn-muskulaturen presses fordi den er utsatt for stor belastning

* stikker noe inn i korsryggen = gamle/nye ryggplager? det er en belastning å bære tungt, ryggmusklene får kjørt seg på en ny måte, her kan man lett kinker og kjenne stikk, få øm me og stive muskler

* "kiling" under magen = jeg tror det er nettopp det du sier: babyen rører på seg og pirker borti deg slik at det kiler og er ubehagelig

Vet du: jeg har det akkurat likedan (om du kjenner deg igjen i min analyse da!)

I tillegg:

- blir jeg kvalm av å ligge på ryggen, om så bare tre sekunder

- blir uvel av at magen dras mot madrassen når jeg ligger på sida (den er spiss, og rekker ikke naturlig nedi)

- halsbrann, halsbrann, halsbrann

PUH!

Skrevet

Spørsmålet i bunn og grunn er egentlig bare om noen av disse vondtene er tegn på fødsel snart??????

Håper og håper på fødsel snart, begynner å bli dritt lei!!!!!!!! Så kjenner veldig godt på alle vondtene mine :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...