Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 mistet i uke 11 forrige gang, og derfor tør jeg ikke å glede meg ennå. Så redd for at det skal gå galt igjen og at jeg skal bli skuffet. Er 13 uker nå, men likevel tør jeg ikke glede meg....og det går ikke helt opp for meg at jeg faktisk er gravid heller. Jeg nekter meg selv sikkert å føle noen glede av redsel. Hadde bare ul vært overstått slik at jeg hadde sett at der kanskje er en sjanse for at dette skal gå bra denne gangen.
kokosyklus Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 jeg har heller ikke turt å glede meg. Skal på ul neste uke, er 18 uker nå. Håper jeg kan slippe gleden løs da:) Hvis du er skikkelig bekymret bør du kanskje bestille en tidlig UL? Da slipper du å gå bekymret i mange uker fremover:)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Ja jeg driver å tenker på å bestille en privat ul faktisk....tenkte kanskje at jeg kunne glede meg litt mer nå som jeg er over 12 uker, men klarer det ikke....jeg vet jo ikke hvordan det står til der inne i magen jo. Legen kunne kjenne livmoren når jeg var der og det samsvarte med antall uker, men får likevel ikke fred i mitt indre. Vil ikke si noe om graviditeten til noen heller før jeg har en viss indikasjon på at det kan gå bra denne gangen.
Kakebakesøte Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Ja, enig med forrige innlegg. Om du er veldig bekymret og du ikke klarer glede deg så ville jeg gått til legen og sagt det som det var. Siden du allerede har mistet kan det godt være at han/hun sender deg til tidlig ul. Jeg fikk det forrige gang og det var så utrolig befriende og lettende å se at alt sto bra til. Om ikke du får av legen din så kan du jo bestille timen selv - det kostet jo litt, men det er det kanskje verdt dersom du er så bekymret.
Buick Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 Eg hadde det også slik. Mista mange gongar og greidde ikkje heilt å tru at eg var gravid før eg hadde passert dei 12 vekene. Har vore bekymra etterpå også, men no går det bra sidan eg kjenner liv:) Er 17+2 og har ikkje ul før om to veker, så det er veldig godt å kjenne at det rører seg nedi der:) Kunne gjerne vore uten begynnande halsbrann då men;)
Gkm1 Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Å så godt det er å høre at det ikke bare er meg som er bekymret... Skal til jordmor om to uker for å få høre hjertet! Kanskje jeg da kan slippe gleden løs!?! Er 13+6 i dag.
Mamma_25 Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 klarer heller ikje å slippe gleden løs helt.. er så redd det er noe galt... hørte hjertelyden i uke 13 + 0... men fordet om klare jeg ikje å slippe gleden løs men i dag når jeg kjendte på magen min kjendtes det litt hardt ut litt oppi magen på en måte... er det babyen kanskje?? uff vet ikje... er 15 + 2 i dag.. er sååå bekymret for at noe er galt med lille nurket mitt... har nettopp fått bestilt UL time.. så venter fremdeles på det i posten om når jeg skal inn.. hadde egentlig den 20 september.. men det var i oslo og nå har jeg flyttet derfra og da må jeg også ha ny time på den nye plassen! noen så vet om privat UL i bergen??? bor ikje så langt der fra skjønner dere... og jeg må nesten bare få en bekrefelse på at det er liv der nede.. evt at jeg bestiller meg en legetime å får høre hjertelyden atter engang... forstår dere jenter godt så er bekymret for spirene deres... vet hvordan den følelsen er ja.. har ikje hatt noe ma eller sa før så skulle vel egentlig bare ha gleda meg no.. men klare som sagt ikje slippe det helt løs enda før jeg har vært på UL! lykke til jenter
Adriansmor med tulla Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Har vært på 4 ultralyder ..hørt hjerte... kjenner spark.. men er forsatt bekymret.. men ikke hysterisk ålså men går hele tiden å kjenner etter spark... tror ikke skuldrene senkes helt før jeg har henne i armene mine.... men må tenke på at stort sett går alt strålende men tror alle gravide bekymrer seg igjennom hele svangerskape.. lykke til alle=))
brummemamma- Skrevet 25. august 2007 #9 Skrevet 25. august 2007 Lykke til ) det er ikke lett å gå og bekymre seg! Jeg var veldig bekymret selv, og rundt uke 12-15 var det flere ganger jeg var helt sikker på at noe var galt, selv om jeg ikke har mistet før eller hadde noen indikasjoner på at noe var galt, tror det er normalt å bekymre seg, selv om det er slitsomt. Det kan være lurt å bestille privat ultralyd, eller snakke med legen din om å få en tidlig, angst og redsel er grunn nok til å få en gratis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå