Hiv o'hoi Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Hartrent hele livet, men i graviditeten stoppet det opp. så nå har jeg ikke trent på godt og vel 10 mnd og det merkes!! MEN.. kjøpte meg tredemølle i går og har noen spørsmål.. Mitt mål er å løpe ca halvannen time per dag på den, men siden jeg har lillegutt helt alene så kan det til tider være vanskelig å løpe en hel økt på en gang. er det da ok å løpe 20 min her, 10 min der, 15 min der, osv, eller må jeg løpe hele økten på en gang for å få best effekt? En annen ting jeg lurer på, som jeg synes er merkelig... Man forbrenner 1500 kal på en dag om man er totalt sengeliggende. (høres mye ut for min del)... og etter 20 min med jogging på tredemøllen så har jeg bare forbrent 67 kal.. hvordan kan det stemme? Om man forbrenner så mye med å ligge helt i ro,så skulle man tro at man forbrant mer når man løp.. men,men.. noen som vet?
minst Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Jeg har ikke mye peil, men fikk høre på et trenings senter en gang at forbrenningen starter ikke før etter 20 min sykling f.eks.
meg & to små vampyrer Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Skal du løpe 1,5 time hver dag? Oi, du er flink. Men er det ikke lett å få belastningsskader med såpass ensidig og hyppig trening?
Hiv o'hoi Skrevet 24. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2007 hmmm.. før løp jeg 2 timer hver dag, uten problemer.. riktignok ute da, ikke på tredemølle, men ja.. Har også hørt dette med 20 min eller 30 min, eller hva det nå var, men om man ikke har sjans til å ta alt på en gang, så må vel noe være bedre enn ingenting? :/
Hiv o'hoi Skrevet 24. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2007 glemte forresten å si at jeg har pause på søndager.. ingen løping da =)
Gjest Skrevet 24. august 2007 #6 Skrevet 24. august 2007 67 kalorier høres ikke riktig ut. Hvor fort løper du da ? Jogging, middels intensitet 223 kalorier på 20 min får jeg opp.
Hiv o'hoi Skrevet 24. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2007 tredemøllen min viser 67 kal etter at jeg har løpt 20 min, med en hastighet på 6,7 - MEN jeg skjønner ikke helt om den viser miles eller km For avstanden blir helt feil på den.. om du skjønner hva jeg mener.. men det er i hvertfall fort nok til at jeg jogger med et ok tempo..
Gjest Skrevet 24. august 2007 #8 Skrevet 24. august 2007 hmmm, kan ikke stemme. Hvis man går lett (søndagstur-fart) så forbrenner man 67 kalorier på 20 min. Men det er sakte.
meg & to små vampyrer Skrevet 24. august 2007 #9 Skrevet 24. august 2007 Det kommer jo an på hvor tung man er, de som er lette forbrenner mindre enn de som er tyngre. Og så har det med stiging på bakken å gjøre. Og fart selvfølgelig. Om jeg hadde 35-40 minutter med aktivitet på tredemølle klart jeg ca 300. Da veksla jeg mellom middels fart og bratt stigning og lavere stigning og høyere fart.
hostogharkheledagenlang Skrevet 24. august 2007 #10 Skrevet 24. august 2007 på sånn elipsemaskin, eller hva det nå heter står det jo nesten 100 kal etter ca 15 min jo....
tre små... Skrevet 24. august 2007 #11 Skrevet 24. august 2007 fettforbrenninga starter etter 20 min så skal man ha en slik effekt så er det jo lønnsomt å trene lenger.. jeg elsker å løpe..(ute da).. men løper maks 3-4 ganger i uka.. kroppen trenger hvile.. ellers ødelegger det hele treninga!! jeg løper noen korte turer; ca 1 timer.. men løper 1 lang tur i uka.. gjerne opptil 2 timer.. det er veldig bra for forbrenning men også for kondisjonen.. da løper jeg rolig.. så kan jeg ha en tur i uka jeg løper hardere.. at du forbrenner 67 kcal på 20 minutter må være feil!
Hiv o'hoi Skrevet 24. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 24. august 2007 hmmm... jeg veier i hvertfall 56 kg.. om det har noe å si? aner ikke jeg..
meg & to små vampyrer Skrevet 24. august 2007 #13 Skrevet 24. august 2007 Da er du samme størrelse som meg:) Men uansett; ta rådene fra de andre her også om å la kroppen hvile evt bruke andre musklegrupper annenhver dag. Belatsningsskader er ikke gøy. + variert trenin trener flere ulike muskler, det gjør deg sterkere og gjør din normale forbrenning høyere:)
Hiv o'hoi Skrevet 24. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 24. august 2007 ja.. jeg vet alt det der med hvile og variert trening Målet her er egentlig ikke å slanke meg, men å bli litt strammere i fisken igjen.. føler meg en smule slapp etter graviditeten
meg & to små vampyrer Skrevet 24. august 2007 #15 Skrevet 24. august 2007 Kanskje oppstrammingsøvelser er bedre da? Med slik strikk eller en ball eller noe?
Hiv o'hoi Skrevet 24. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 24. august 2007 ja.. men det er så kjedelig Liker best å gå og gå og gå og gå.. og løpe litt da
meg & to små vampyrer Skrevet 24. august 2007 #17 Skrevet 24. august 2007 He he, jeg e rhelt enig, men vet at det er det som funker best:) Svømming er jo veldig gøy synes jeg da:)
Hiv o'hoi Skrevet 24. august 2007 Forfatter #18 Skrevet 24. august 2007 ja, men jeg har ikke stort nok hus til å skaffe meg basseng lillegutt er bare 10 uker og jeg kan ikke reise fra han enda.. eller.. jeg KAN, men jeg har ingen til å passe han hver dag når jeg skal på trening.. så er litt avhengig av å kunne gjøre det hjemme.. Derfor har jeg gått til innkjøp av både solarium og tredemølle.. tror jeg også skal skaffe meg en romaskin, skal bare spare litt penger igjen først..
meg & to små vampyrer Skrevet 24. august 2007 #19 Skrevet 24. august 2007 sant, glemte meg. Bare gleder meg til jeg selv får svømme igjen om noen uker kanskje:) Jeg har sånn ministepper hjemme:) den er fin også. Liten og effektiv på baksida av rumpe og lår og i beina stort sett da:)
Hiv o'hoi Skrevet 24. august 2007 Forfatter #20 Skrevet 24. august 2007 ja.. sånn har jeg også, men den bruker jeg ikke.. jeg får så store legger av den, og det vil jeg ikke ha :/ gjør ikke du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå