emsnr2 Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Gutten min på 21/2 var veldig flink i sommerferien med å si ifra at han skulle tisse og bæsje. Vi begynte hele tilvenningen i mai-juni, og hjemme har det gått greit. Han ville ikke ha på bleie, selv om det betydde uhell nå og da. Ferien gikk greit, noe flekker i trusen men da kom beskjeden om at han måtte på do. Så begynte barnehagen igjen, og han har glemt seg oftere. Spesielt når han er involvert i lek. Nå er pappa reist ut på båt (jobber som sjømann), og han sier han er lei seg for det. Og nå går det oftere og oftere i trusen alt sammen (ikke bæsj- der er han flink). Spør jeg om han skal på do så er det "nei, skal ikke det" (ser jo at han blir urolig), og like etterpå går det i trusen. Her klarer ikke alltid mamma å være like positiv... Han får mye ros, og klistremerker på skjema som vi har laget, når det går bra. I barnehagen har de bemerket han tisser ofte, men ikke alltid de store mengdene. men det kommer noe hvergang, selv om det kan være hver 1/2 time. Han er litt rød ytterst på tissen, men klager ikke på at det er vondt. Men jeg begynner nå å tvile på om han er klar for å slutte..eller om vi bare opplever tilbakefall fordi pappa er borte. Og i september oktober blir han storebror, og da blir det vel ikke bedre. Er veldig itcil om hvordan vi skal fortsette nå... Råd?
ALIICE Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Synes dere har vært kjempeflinke, så ikke gi dere nå. Det er helt normalt med tilbakefall som du beskriver her! Lykke til videre=)
emsnr2 Skrevet 27. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2007 Ja, det har de sagt i barnehagen også...Og i helgen var han kjempeflink, men idag i barnehagen og på besøk gikk det dårlig igjen. Vil neppe at det skal føles som et nederlag for ham at han ikke får det til...Vi prøver en uke til, og så tar vi avgjørelsen da.
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Du emsnr2, da lurer jeg på noe helt annet. Har også en man som jobber som sjømann. Nå skal han være borte helt til midten av oktober. Dro 20 aug. Hvor lenge er din mann bortreist av gangen?? Trist:-(
emsnr2 Skrevet 29. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2007 hei du Mannen seiler kun 4 uker, men da jr ble født var han borte i 3 måneder to ganger og så gikk han over til 8 uker. Det har vært tunge uker til tider, spesielt når man jobber, og det er typisk at jr blir syk når pappa er borte. Men det er godt nå at han bare har 4 uker borte, for jr uttrykker at han er lei seg når pappa er borte. De er jo så veldig tilstede når de hjemme. Har heldigvis flere jeg kjenner som er i samme situasjon, som man kan få ut frustrasjonen sammen med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå