Gå til innhold

Jordbærflekk og storkebitt i ansiktet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har barn med dette? Snuppa har storkebitt i panna og rundt nesen. Når har det kommet en jordbærflekk som de kaller det, på nesen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hemangiom.

Ja, min datter har et stort et bak øret. Gjør at øret er helt brettet forover. Det er varmt og tjukt. Og et lite "jordbær" oppå hodet. Hun er nå 3 år, og de har ikke forsvunnet, men er mye forandret.

Skrevet

Kjenner til ei som har det ved nesevingen, men det begynte å avta i farge da hun begynte på skolen.

Fikk vite at det fantes en "kur" man kunne sprøyte inn i "storkebittet" som så gjorde at det gikk fortere tilbake i seg selv så det ikke syntes til sist. Foreldrene hennes var litt bekymret før hun begynte på skolen for at hun skulle komme til å bli mobbet for det, men det gikk tilbake av seg selv..

Skrevet

Gubben hadde jordbærflekk i panna da han var liten, men den "sank" og ble hvit (nå ser det bare ut som et lite arr når man ser nøyere etter) før han begynte på skolen :o)

Snupp har storkebitt i nakken, rett i hårfestet, og det er likt som det var da hun var nyfødt ennå, og nå er hun snart 2,5år.

Skrevet

Selma har en jordbærflekk på låret som er ganske stort. Legen sa til meg at den ville forsvinne gradvis å bli helt borte da hun var rundt ett,, men nå er hun 9 mnd og det er like stort.

Skrevet

Er storkebitt og jordbærflekk det samme? I såfall hva er forskjellen?

Skrevet

Ikke rundt ett år vel...

De forsvinner visst gradvis, og vanligvis før 10 års alderen. Rundt 3 års alderen er det vanlig at de avtar i farge og forandres...

Søk på nett om hemangiom, og google på bilder av hemangiom. Mang å se gitt...

Skrevet

Minste-jenta vår har storkebitt in pannen og bak i nakken/hårfestet.

Hun har og en jordbærflekk bak på ryggen mellom skulderbladene. Denne skal visst nok gå bort av seg selv siden den ligger høyere enn huden. Helsesøster mente den skulle være borte før hun begynner på skolen.

Skrevet

Begge våre har storkebitt i nakken. Dvs, hadde. Junior sitt på snart 3 er nok helt borte nå. Snuppa sitt (hun er 16 mnd snart) begynner å bli blekere og ikke så konsentrert lenger. Flater ut, liksom. Forsvinner nok det også.

Skrevet

Begge jentene mine har storkebitt i pannen... På eldste jenta forsvant det da ho var rundt 1 år tror jeg, men minste jenta har mye større og hun er 9 mnd og det har ikke forandret seg noe. Men legen sa det skulle gå bort når ho ble 1 år, men jeg tror nok det tar litt lengere tid denne gangen...

Skrevet

Hei! Min datter på 1år har en svær jordbærflekk ved øyet hennes!! Like stort som en appelsin, vi er jevnlig på kontroller på Rikshospitalet!! Dette skal trekke seg tilbake etterhvert, nå står den i "hvile" som de kaller det!! Håper den forsvinner fort, helst før hun begynner på skolen:o)

Skrevet

Jenta mi har fødselsmerke oppe i pannen..Er ikke så mørkt,men det viser jo. Ingen som har sagt noe om når det går bort, men det er muligens fordi det er så lite og ikke sjenerende..?

Kommer sjeldent på det selv ihvertfall. Hender noen spør om hun har dunka seg i pannen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...