Gå til innhold

begynt m grøt enda???


vår2007

Anbefalte innlegg

bare lurer på om noen har begynt så smått med grøt til babyene deres?

Jeg fullammer,men lille tassen på 4 mnder våkner så ofte om natten(har gjort det fra dag 1)nesten annenhver time at jeg har begynt med litt grøt.Han trenger d nok ikke,veide 8,5 kg for et par uker siden..men kansje han sover litt bedre var tanken da...

 

men han nekter plent,ser ut som han får en skje med sitron eller noe sånt som han kreker seg!!gir han hirsegrøt med banan el annen frukt..

hm..noen andre erfaringer her inne????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våkner hver andre time? Oi, det høres slitsomt ut :-/ Har ikke begynt med grøt selv helt enda, men har hørt om andre babyer som synes hirsegrøt er pyton. Kanskje du kan prøve mais- eller risgrøt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke begynt med grøt. Gutten vokser og trives så fint at jeg kommer til å vente vertfall en-to mnd til.

Høres ut som du har det litt slitsomt ja.... Enig med Kladde: prøv med mais-grøt - den har mine elsket! Den er litt søtere i smaken...og rør den ut med morsmelk, så tynn at den blir mer som en flytende velling. Men ikke stress - det er stor overgang for babyen din å begynne med grøt.. Bare noen få skjeer kan være nok fyll i magen til at han sover bedre.. Håper du finner ut av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt nå.

Gutten min veide 8.3 på 4 mnd kontrollen,og har i flere uker spist 3-4 ganger om natten..mot for 2 ganger før..

Spiser også annenhver time på dagen. Det har han gjort hele tiden.

Vi gir maisgrøt.

Han liker den,men vi gir ikke så mye grøt enda da..

Fått grøt av 30 ml vann i to dager,og det kommer han til å få enda en stund før jeg øker mengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte rett før hun var 4 mnd, det gikk greit til å begynne med, men nå nekter hun blankt.

Hun biter sammen leppa og vil ikke ha.

så kommer til å prøve igjen snart igjen.

Men fant ut at det var ganske smart å blande sånn fruktpure i grøten, det falt mer i smak sist jeg prøvde det.

Som sagt så må jeg venne henne det, ettersom jeg begynner på skolen nå og mamma må passe på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...