☆Lille my* Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Jeg skal i samtale for planlagt keisersnitt neste uke pga sterk fødselsangst! Jeg vil så gjerne føde vaginalt men er livredd! ligger hjemme å kaster opp når tankene om fødselen kommer! (førstegansfødenede) Vet noen om det er mulig å få behandling for dette ved sant olav? så jeg kanskje klarer å presse meg til en vaginal fødsel? Kan jo høre med jordmor når jeg skal i møtet, om de har noe å tilby! Men er jo der for å få keisersnitt, så bør liksom være fast bestemt på det tilfelle jeg ikke klarer å presse meg til vaginal fødsel... ååå så mange tanker:( Ble litt rotete dette!
HulaHula Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Hei.. Koffer e du redd for å føde vaginalt? Bare lurte om d va no spesiell grunn.. D e en så utrolig fin opplevelse å føde på normalt vis ) E jo mye styr etter keisersnitt, me løfting å sånt.. Vil tru d e mye bedre å føde normalt.. Har vært gjenna to fødsla, å huska jo alle tankan som surra angående fødsel.. Men d går ikke ann å forestille sæ kordan d blir, ondt e d no uansett normalt eller me keisersnitt.. Lenge te termin?
☆Lille my* Skrevet 24. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2007 Hei, jeg har ikk født før så har ikke noen grunn til fødselsangst! Er bare så utrolig redd for at guten min skal bli sittende fast i fødselskanalen og ikke få oksygen, eller andre slike komplikasjoner! Vil få han ut fort og vite at alt går bra! men det vet man jo aldri! Fanken så redd jeg er!!! Har termin 1 okt
HulaHula Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Huff, ikke no særlig å gå rundt å være redd for fødselen.. ( Du får prate me dæm å høre ka dæm sir.. E jo ikke lenge te termin da.. Dæm sir jo at d beste for ungen e å bli født på normalt vis )
-Lane- Skrevet 24. august 2007 #5 Skrevet 24. august 2007 Spør inne på "fødselsangst" debatten. De vet sikkert litt om dette Lykke til.
Gjest Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 jeg vet ikke om dette vil hjelpe noe for deg men det er en ganske tøff påkjenning for babyen å gå igjennom et ks også. Dette fordi babyen da ikke får "presset ut fostervann av lungene" i fødselkanalen og det sies at barn som blir tatt meg ks har større sjans for astma og andre luftveisproblemer ... (dette skjer ikke med alle barn altså) i tillegg er ks en stor påkjenning for dn kropp, ved vaginal fødsel er mange oppe og går igjen bare timer etter fødsel mens ved ks må man ta det med ro (som en opperasjon) i hvertfall 6 uker etter fødsel. Ved en vaginal fødsel får kroppen satt i gang sine naturlige funksjoner for å "rydde opp" etter babyen.. jeg sier ikke dette for å fortelle deg at du må føde men bare for å kanskje bidra til at du vil prøve å føde vaginalt. Vil uansett ønske deg masse lykke til og håper du snart får babyen din sunn og frisk i armene dine... det er jo også veldig viktig at dette skal være en positiv opplevelse for deg også. ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå