Gå til innhold

Dere som bor i utlandet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva savner dere mest med gamlelandet? Er det noe spes dere ikke får kjøpt der dere bor, som dere skulle ønske dere fikk kjøpt, eller noe annet dere savner.

 

Kjeder meg litt, og da hender det at jeg lurer på slike ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir til at man savner så å si alt... Ting man aldri skulle tro man ville savne... Hva man savner kommer nok veldig an på hvor man bor, og hva som er tilgjengelig.

Skrevet

Seigemenner, saltlakris, kaviar, mills majones.

Skrevet

Når jeg bodde i spania, savnet jeg en god del fra norge;

 

Fiskeboller i hvitsaus

Rød 3

Leverpostei

Grovbrød

Se&Hør

Mills majones

 

+ en del andre ting jeg ikke husker akkurat nå.

 

Bodde ikke akkurat i en norsk koloni,men i en storby. Der er det jo lettere å få tak i norske ting.

 

 

Skrevet

savner ofte maten, men så kommer jeg hjem og finner ut at det ikke var noe å savne allikevel.. det skjer hver gang.. :P

Skrevet

Venner og familie!!!

 

Dernest "norsk" sjokolade, rømme, toro, (he, he), fiskeboller, mills majones, brunost, Nora syltetøy og kaviar.

 

 

Hjemme i Norge spiser jeg ikke brunost og kaviar....

 

Pinnekjøtt og fenalår hadde også vært godt når jeg tenker meg om ;-)

Skrevet

... og tegneserier!! Er litt barnslig sånn sett!

Skrevet

Fersk saltvannsfisk, pålegg på tube (så praktisk!), fiskepudding, reker i full mundur, rogn, gode pærer og jordbær, krone-is, Solo, Bonytt, potetskruer.

 

Ellers får jeg kjøpt mye norsk mat her jeg bor, både fiskeboller og norsk sjokolade, gjetost og hjemmebakt lefse, samt godt grovbrød, noe som er nesten uoppdrivelig i USA - alt i gangeavstand.

 

Ellers savner jeg sjø og fjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...