Trine & co Skrevet 24. august 2007 #1 Skrevet 24. august 2007 Hva savner dere mest med gamlelandet? Er det noe spes dere ikke får kjøpt der dere bor, som dere skulle ønske dere fikk kjøpt, eller noe annet dere savner. Kjeder meg litt, og da hender det at jeg lurer på slike ting...
Gjest Skrevet 24. august 2007 #2 Skrevet 24. august 2007 Det blir til at man savner så å si alt... Ting man aldri skulle tro man ville savne... Hva man savner kommer nok veldig an på hvor man bor, og hva som er tilgjengelig.
Expat Skrevet 24. august 2007 #3 Skrevet 24. august 2007 Seigemenner, saltlakris, kaviar, mills majones.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 24. august 2007 #4 Skrevet 24. august 2007 Når jeg bodde i spania, savnet jeg en god del fra norge; Fiskeboller i hvitsaus Rød 3 Leverpostei Grovbrød Se&Hør Mills majones + en del andre ting jeg ikke husker akkurat nå. Bodde ikke akkurat i en norsk koloni,men i en storby. Der er det jo lettere å få tak i norske ting.
Hiv o'hoi Skrevet 24. august 2007 #6 Skrevet 24. august 2007 savner ofte maten, men så kommer jeg hjem og finner ut at det ikke var noe å savne allikevel.. det skjer hver gang..
Tally Skrevet 24. august 2007 #7 Skrevet 24. august 2007 Venner og familie!!! Dernest "norsk" sjokolade, rømme, toro, (he, he), fiskeboller, mills majones, brunost, Nora syltetøy og kaviar. Hjemme i Norge spiser jeg ikke brunost og kaviar.... Pinnekjøtt og fenalår hadde også vært godt når jeg tenker meg om ;-)
Tally Skrevet 24. august 2007 #8 Skrevet 24. august 2007 ... og tegneserier!! Er litt barnslig sånn sett!
Tokatter_USA Skrevet 24. august 2007 #9 Skrevet 24. august 2007 Fersk saltvannsfisk, pålegg på tube (så praktisk!), fiskepudding, reker i full mundur, rogn, gode pærer og jordbær, krone-is, Solo, Bonytt, potetskruer. Ellers får jeg kjøpt mye norsk mat her jeg bor, både fiskeboller og norsk sjokolade, gjetost og hjemmebakt lefse, samt godt grovbrød, noe som er nesten uoppdrivelig i USA - alt i gangeavstand. Ellers savner jeg sjø og fjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå