Gå til innhold

kontroll i dag.. 12 dager på overtid.


snart mamma til to!!!

Anbefalte innlegg

ja, i dag var vi på kontroll. Jeg er 12 dager på overtid, og legen mente at prinsen var ca 4200 gram.

Skal tilbake på mandag. Jeg trodde at det kom til å bli satt igang på mandag om det ikkje hadde skjedd noe før, men det stemmer visst ikke. Legen sa at det gjorde visst ingenting om man gikk 3 UKER over, men det har IKKE jeg tenkt å gjøre...

Så nå får jeg håpe at det skjer noe i helgen, slik at prinsen snart kommer....!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.. Er tolv dager over idag og var oxo på overtidskontroll igår.. Jenta var ca 3900 g og bare koste seg inni magen.. skal på ny kontroll på mandag og fikk oxo samme beskjed som deg.. Setter nok ikke noe igang da heller, og kunne fint gå en uke til mente de.. Helt håpløst spør du meg.. Fikk oxo beskjed om at det ikke var så lurt å henge seg opp i termin dato, jæ...g lett for de å si når man allerede har ventet i nesten to uker.. Er sååå utrolig dritlei nå, vil jo ingen ende ta dette.. Håper hun kommer før jul hvertfall...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket sykehus er dere på? Er 6 dager over i dag, og har ingen følelse av at det kommer til å skje noe som helst med det første. Men tre uker over... høres ikke helt bra ut i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fy faen det kan de bare glemme!!!:P Jeg går også på KK i Bergen og kommer ikke til å godta det der!! Jeg er bare 4 dager over i dag da, men hvis jeg må på overtidskontroll på KK så skal de søren meg få sette meg i gang. Det skal tas hensyn til mors psykiske tilstand sies det, så da får jeg heller sette i å grine som en galning og nekte å gå der i fra!!!! ;o) Føles som en evighet til neste mandag, så jeg orker hvertfall ikke gå enda en uke! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hentet fra nettsiden til Haukeland:

 

Overtid er definert som at svangerskapet har vart mer enn 14 dager over ultralydterminen.

På Kvinneklinikken vil man i følge nyere retningslinjer ofte velge å sette fødselen i gang etter 12 dagers overtid. Dette blir imidlertid vurdert i hvert enkelt tilfelle.

 

Da skal de ha en god grunn for å ikke følge retningslinjene synes jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull og blir ikke fulgt i praksis.. Fikk beskjed om at overtid var 14 dager over termin, og at det blei sjelden satt igang på første kontroll.. Føler jo nesten at man blir straffet for å være frisk, og at alle SKAL være utslitt og nedbrutt når barnet kommer.. Trodde det var til fødselen og det som kommer etter, at vi trengte energi.. Og ikke bruke allt opp på bekymringer, undersøkelser, venting og frustrasjon. Bare så de kan spare noen kroner.. FJORTEN DAGER ER NOK!! Er nesten helt på gråten når jeg skriver dette, for jeg blir så sint og frustrert.. Tror ikke fødselen min vil starte av seg selv, og jeg trenger hjelp til det.. Så det betyr at jeg må igjennom tre kontroller til der nede.. Har lang vei å kjøre og det er myyyye venting der, sist gang brukte jeg nesten seks timer fra jeg kjørte hjemme fra til jeg var hjemme igjen.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvilket sykehus skal du føde på. Selv er jeg 10 dager over og har overtidstime på Bærum 14 dager over, altså på lørd. Håper jeg slipper å gå så mye lengre enn det. Nå har vi ventet lenge nok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...