Gå til innhold

Nav, hvordan klage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til nav i dag for jeg hadde plutselig fått 3000 på konto... skulle ha sykepenger fra 21 juli....

Heldigvis så var de 3000,. fra 21-30 juli men jeg skulle få en utbetaling over helga på 10 000,- for august mnd... men jeg tjente jo mere enn 10 000,- i mnd .....???? Hva skjer??? Hvordan skal man klage?? Skal man ikke få likt som tidligere?? Likt som om man var på jobb??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Offentlige etater skal informere om klageadgang og skal hjelpe deg med å utforme en klage dersom du ønsker det. Ta kontakt med Nav og hør hvordan du går frem.

Skrevet

Hei! Har hatt samme problem, fikk utbetalt nesten 5000 kr for lite i mnd. Snakket med arbeidsgiver først, fordi detr er de som regner ut og sender inn inntektsopplysninger til Nav. Det viste seg at hunhadde regnet veldig feil, og jeg hadde ikke fått penger for ub tillegg(en god del 100% bl annet) De hadde heller ikke regnet med en to ukers periode da jeg var sykemeldt. Vel, nav skulle regne over igjen, men de gjorde samme feil, og påsto at det var rett. JEg klarte ikke å slå meg til ro med det, tenkte bare på hvor lite jeg kom til å få utbetalt når jeg går ut i permisjon, og bare får 80% avsykepengene igjen. Så jeg sjekket opp selv, i arbmiljøloven og alt som står om utregning av sykepengeutbetaling på nav sine sider, og kom frem til et helt annet beløp enn de. Jeg bestilte så time med min saksbehandler på nav, og tok med alt av papirer, utbetalingsblanketter, lønnslipper, sykemeld osv, og hvor jeg hadde funnet ut retighetene osv. Det endte med at jeg fikk etterbetalt, og nå får jeg det jeg har krav på.

Du må bare stå på kravene dine, tenk hvor mye du kommer til å tape når du igjen går ut i permisjon(om du er langtidsykemeldt)Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...