Gå til innhold

Biting=slutte å amme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har bitt meg litt før, men ikke noe hardt.. Men nå de siste par dagene har han begynt å bite hardt!! Når jeg legger han, pleier jeg å legge han i min seng, amme han for så å legge han over i senga si.. Nå i stad skulle jeg dette, men da jeg skulle gi han mat, tok det bare noen få sek, og så bet han meg slik at jeg begynte å blø på ene brystvorta. Jeg slutte jo selvsagt å amme han, og gav han i steden smokken og la han over i senga si.. Men han ville jo ikke roe seg da, stod i senga og hylgråt, så jeg tenkte jeg fikk prøve igjen.. Prøvde da andre brystvorta, men etter et par sek bet han der også slik at jeg begynte å blø.. AUAUAU! Jeg fikk til slutt roa han uten at han spiste noe mer nå.. Men hva skal jeg gjøre? Slutte å amme han?? Jeg hadde jo egentlig tenkt å fortsette en stund til. Han spiser jo fremdeles en del på natta(3-4 ganger), men han bet meg i natt også.. :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da- mi si også beit mye en periode- men ikke så hardt at det begynte å blø. Men det jeg gjorde med henne var at hver gang hun bet så tok jeg henne vekk fra puppen, la henne til igjen og hvis hun bet- tok jeg henne vekk igjen.

Du kan jo evt. prøve ammeskjold? Litt kjipern å slutte å amme hvis man egentlig ikke vil.

Skrevet

Hannah 8 mnd har også begynt å bite innimellom, noen ganger er det "lek" (hun smiler og ler..), andre ganger virker det som hun brukler puppen som bitering! hun har fått 9 tenner!!! og det gjør kjempevondt! men når hun biter, tar vi en pause, også prøver vi igjen og da pleier det å gå bra..

Vet det er vondt altså, men ha litt is i maven og heller ta pause når hun biter.. og prø igjen etter en stund;) denne mm er jo så viktig;)

Mamma fortalte eb historie om en baby som hadde biti, og moren måtte sy to sting i puppen..uff!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...